onsdag 14 april 2010

Grodan boll har flyttat......

...fram igen. Nu sitter han på kanten till vår lill damm och vänta på sin prisessas kyss.....

Den fina speglen som grannen kom in med för ett bra tag sedan kom väl till pass i mitt växthus i helgen. Här står alla mina växter som jag inte vågat flytta ut än, lite för att det ska gå fortare så får de stå kvar i värmen i växthuset.



Men vilken fart det har i trädgården, fast det är rätt så kallt om nätterna så kommer mina allium lökar med stormsteg.....mig gillar....ler för mig själv.


Här i den lilla lådan i trädäcket har jag satt en hel del allium lökar och för varje år ser man en massa nya strå, små som grässtrå, men som i själva verket är allium bollarna som har frö sått sig..mig gillar, jag vill ha massor.



I en annan rabatt är det även mängder av allium bollar som frösatt sig under olika år, tror bara det var 3-4 bollar från början. Någon som vet hur många år innan man har chans att få blomma??

Ha det gott och tack för titten

Kram Anna

13 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Så härligt när allt börjar ploppa upp.. Nu ÄR det vår.. Så härligt..

Kram Mia

Cilla sa...

Vilken mysig plats du har i ditt växthus. Jag längtar till mitt är på plats.
Vet inte angående Alliumen, men visst är det en fantastisk växt.

Cilla♥

House number 15 sa...

Hej Anna!

Jag vill se mer av din trädgård!!!
Blir så inspirerad och får idéer hur jag vill ha i min.

Ha en forsatt bra dag!
kramar

Ida sa...

jag älskar också Allium och satte massor med lökar i höstas:) det är så härligt att se hur de växer för varje dag. Grodor har jag också i trädgården, så visst har vi liknande smak ;)
Kram Ida

Cilla sa...

Underbara bilder!!
Mina " grödor" växer så det knagar..
Ha det bäst rara!!
Kramen Cilla

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Fint du har i ditt växthus. Allium som är så fina, skall bli kul att se när de blommar.
Ha en fortsatt skön vecka!
Kram Lotta

Mys och hemtrevnad sa...

Här växer det med så det knakar...jag vill ha mitt växthus nuuuuuu....Härliga stenar vid alliumplantorna...grodor är mysiga, fast mina är levande paddor i källaren. Än har jag inte vågat kyssa någon utan får ha den prinsen jag redan har*ler mvh semlan

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilken söt groda du har där! En sån skulle jag också vilja ha... Lixom allt annat du har i din trädgård. ;0) Har ingen aning angående allium(en?) men jag har också fått ett gäng små pinnar i min trädgård. Trodde först att det var gräslök men sen såg jag fröna på vissa...
Kram/ Anna

Mitt Stugliv sa...

HejHej Anna!

Jag blir så glad när jag är inne hos dej, du ger så mycket tips och inspiration. Du är superduktig på trädgård och jag är som ett längtande barn innan jag öppnar upp din blogg.

Ha det bäst vännen
KramKram
Lotta

Cia40 sa...

Härlig groda!:)
Blir nog en ståtlig prins, en vacker dag!:)Men än pryder han ju så fint som groda:)
Underbar spegel, passade så fint i ditt växthus!:)
Kram Cia:)

Mycket annat & lite betong sa...

Vad långt det har kommit i din trädgård!
En spegel i växthuset kanske man skulle ha, det var fint.

Hälsningar Agneta

Fröken Generös sa...

Vad skönt att du är tillbaka!! Började undra..... ;-) Du får ta det som ett gott tecken att jag följer din blogg och alltid är nyfiken på nästa inlägg. Massor med beröm till dig och din trädgård! Jag vill se mer!!! Kram Helena

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Så himla fint du gjort i växthuset!! Det ser ganska stort ut, härligt att kunna sitta där och njuta en stund :)

Ang alliumbollarna så har jag ingen aning, men vackra är de och jag skulle gärna vilja ha sådana i min trädgård framöver.

Ha en fin dag!
Kramar Linda