måndag 5 juli 2010

Ops......





Nu gjorde jag det igen. Den nya kameran och jag är inte helt överens. Har antagligen tryckt in någon knapp för alla bilderna blev lite gultonade och det var ju tyvärr inte första gången. Jag gillar min nya kamera men det tar lite tid att sätta sig in i alla finnesser på den.
I helgen har vi äntligen fått gjort vår grind. Den ska målas några gånger och ni kan väl inte gissa vad det blir för färg på den?? Jag målar ju bara allt annat i denna vackra färg........ Bilder kommer så fort den är helt klar.
Medan maken snickrade grind med min pappa så passade jag få att fixa med ett lite projekt jag tänkte testa i min trädgård. För ett tag sedan var jag och tittade på Marnas trädgård och han hade gjort en massa stora fina klot av liguster plantor och här kan ni se Alvin som jätte gärna ville hjälpa till med planteringen. Sen känns det ju för hemskt att behöva klippa ner de så kort men de kommer rätt så fort igen. Om detta blir bra så kommer det att bli många bollar i min trädgård........jippiiiiii.

I lördags jobbade maken sin sisa dag inför sem och då kom han hem med blommor igen......han är för härlig. Ett fång med ljust rosa rosor och två lila verbena.

Ni må ni tro det skördas massor av jordgubbar, dagligen vet jag inte hur mycket gubbar jag äter, till både frukost och lunch blir det fil med massor av gubbar......mums. Men mellan 2-4 liter om dagen plockar jag nu och man njuter.



Ha en härlig dag i solen ni som har semester och vi andra får njuta snart.......själv har jag 5 dagar kvar att jobba.

Kram Anna



6 kommentarer :

cat sa...

Mmmmmm, älskar jordgubbar! Vi har en sen sort och de dröjer ännu lite till. Jag fuskade och köpte istället ;)
Ha de gott i värmen. Catarina

Photo by Maria sa...

Är det kanske vitbalansknappen du kommit åt och råkat ändra på..

Jordgubbar, visst är det ljuvligt.. De är både vackra och goda.. Tyvärr har jag inga egna men köper av lokala odlare istället :-)

Kram Mia

Hem ljuva hem sa...

Inget fel på bilderna, ser ju ut som de tagits i kvällssol. Jordgubbar är supergott, ska inhandla några liter när jag ska in till stan och handla i morgon. Idag har det mest blivit badande nere i sjön, på tok för varmt att åka till stan. Min första semesterdag i dag så måste ju njuta av värmen och solen.
Önskar dig en skön kväll..
Kram Anneli

Marina sa...

Oj så mycket jordgubbar! VÅra har precis kommit i gång och de sattes nya förra året men där är en hel del bär faktiskt.

Ha en bra kväll!

LOTTAS HOME sa...

Halloj!
Mums va gott med så mycket jordgubbar! Här njuter vi av semester.
Kram Lotta

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Åh, vad gott med egna jordgubbar...... Kul med ny kamera......

Ha det gott!
Kram Charlotte