torsdag 12 augusti 2010

Pergola bygge.......





Pergolan är nästan klar, ska bara målas svart två gånger till så det blir helt täckande. Sen ska det planteras flera kläng växter till våren, så det blir till att fundera vad det ska bli. Även andra växter och olika sorters gräs ska planteras men även det får vänta. Det som är satt redan är ett miskantus gräs, och ett annat gräs som blev flyttad från annan plats i trädgården som jag tyvärr inte har namnet på och sen blev det satt vit rudbeckia och murgröna som är tänkt att den ska slingra sig på marken och även upp i pålarna. Så vad jag kallar "finliret" är kvar, det roliga......

I mitt förra inlägg skrev jag att det kändes som hösten var på väg......men det blev inte populärt.....hahaha. Så okej då vi kan väl säga sensommar....det låter kanske bättre än att nu har hösten kommit....Fast en fin höst kan vara så otroligt vackert och luften känns så skön att andas in...

Hilde undrade hur jag gör med mina plättar i luften som jag har ute på sommaren. Först när det börjar bli kallare så tar jag in de i växthuset och sen efter ett tag får de komma in i huset. Dock är detta inte helt självklart för jag har misslyckat någon gång och alla bladen har fallit av.



....och så blir det en liten bild på Alvin också så klart. Tänk att det redan är torsdag och veckan går mot sitt slut, helt otroligt så fort det går..

Ha en super bra dag
Kram Anna


19 kommentarer :

Mys och hemtrevnad sa...

ja, sensommar smakar bättre i gommen....fast nog käns det mer som höst...hujedamejdå...*ler kramis semlan

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Såå vacker pergola - ja hela platsen kring den... Du lyckas verkligen hålla samman stilen överallt..... Snyggt och stilfullt!

Kram Charlotte

lottens vita och gröna sa...

verkligen en heeeeeeeeelt underbar pergola! må väl, varmkram lotten

Photo by Maria sa...

Idag har det inte känts som höst utan mer som högsommar :-)

Så fin pergola..

Plättar i luften har jag med ute och de växer så det knakar, måste komma ihåg att ta in dem innan frosten..

Kram Mia

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Jätefin pergola !
Ni jobbar ju så underbart på.
Kram och trevlig helg, Petra B.

Mycket annat & lite betong sa...

Okej med sensommar, vi har över 23 grader redan klockan 9 idag.

Pergolan blir jättebra. Snyggt med prydnadsgräs.

Trevlig helg!
Agneta

Sophia Callmer sa...

Snygg pergola, vackert att den är så enkel.
trevlig helg!

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Såå snygg den där platsen blev med pergolan. Nu kan man verkligen känna att man ÄR där, och inte bara är på genomresa:-)
Ha en skön helg! H.

Limetwig sa...

Snygg pergola! Så enkelt och fint! Ha en skön helg! Åse

Louise sa...

Fin blogg du har! Mycket fint i trädgården! Kommer tillbaka...

mvh louise

Sköna o Gröna Ting sa...

Upps.., vilken ljuvlig pergola ni har fått till!!!
Vad roligt att i vinter få planera vilka växter som skall få slingra sig uppåt pelarna:)

Jo men visst, hösten är pågång här i Dalsland och just som jag skriver till dig så faller björklöven hej vilt till marken:(
Nja, lite ångest får jag väl men vet att det är inget att göra åt det så jag försöker njuta av den friska härliga luften istället!

Nu skall jag in till byn och gå på bakluckeloppis och jag hoppas på fler "sommar/höst" fynd...
Kram till dig och söta Alvin...
Marianne

Bambu och betong sa...

hej
sååå bra med foto på pergolan..då kan mannen bygga en.....
kram
susanne

Bambu och betong sa...

hej
sååå bra med foto på pergolan..då kan mannen bygga en.....
kram
susanne

Fröken Generös sa...

Mycket fin pergola - du ger mig så många idéer med dina inlägg - riktigt härlig inspiration!! Kram och trevlig helg!! Helena

Susihus sa...

Så tjusigt! Vill bara säga tack för förra söndagen, så trevligt och inspirerande att besöka er trädgård. Det blev en tur till plantskolan och nu har vi hittat en ny hörna i trädgården som ska befrias från gräs...hihi

Må gott
Kram

Spirande grönt - sa...

Tjusig pergola! Och den fyrbente vännen ser ut att växa så det knakar:)

Ha en fin söndag,

Rebecca

Cilla sa...

Vilka ideér du har! Det blir sååå snyggt!
Jag har bara inte så mycket tid med trädgården nu :-( det här inne får komma först.

Kram Cilla♥

Cilla sa...

Ja men bara så snyggt!!
Hoppas du haft en skön helg denna sensommar.. ;0)
Kram Cilla

Emmas utsikt sa...

Ååååå Annnnna!
Du har verkligen en underbar trädgård! Önskar min Käre hade varit lite mer insatsvillig på byggsidan och grävsidan, men det sitter långt inne.Får njuta av andras konstruktioner, eller spara pengar till en handyman... ;)

Kul att gå hundkurs, det är bra.

Ha en skön vecka i trädgården med mycket sol.

kram