tisdag 21 september 2010

Mossa och ännu mer mossa.......





Nu börjar mossan göra sitt intåg imon trädgård. Jag tycker det är så härligt dekorativt och man kan göra så mycket.
Krukorna på silver fatet har fått mossa och ett klot är täckt som sen ska få en trevlig plats på bordet eller så ska den och några till som ska göras hängas upp i trädgården. Nästan varje morgon när jag tar morgon promenad med Alvin så plockar jag lite mossa som hamnar lite överallt.

Min snälle make har kommit hem med blommor igen 6 perenna ljung och det andra silvriga som jag inte vet vad det heter. I dag ska jag försöka hitta en stor korg att sätta allt i, kan bli snyggt vid entré.
Funkian i påsen har jag fått av kära Maria T, funkia är något jag inte kan få för mycket av.





Vad är det som händer med min kruka? En betong kruka som jag målat svart har börjat lösa upp sig totalt....den smular i sönder...varför?

Ha en underbar dag
Kram Anna


12 kommentarer :

Sandra sa...

Underbara bilder att inspireras av. jag är också helt såld på mossa! :)

Sandra

cat sa...

Åhh vad härligt med mossa och ljung. Blir sugen på att fixa något hemma också. Får vänta till helgen då det finns tid att leta och plantera.
Ha de gott. Catarina

Snäckskalsdalen. sa...

Ajajaj så snyggt du har dekorerat och jag som absolut älskar mossa i alla former, den absoluta dekorationsdetaljen! Snyggsnyggt!
Kram

Mycket annat & lite betong sa...

Jag plockar också mossa. Så många olika sorter det finns. Kul att dekorera efter årstid.

Vad konstigt med din kruka.

Ha en bra tisdag!
Agneta

hemma hos lilla mej sa...

WOW vad snyggt det blev.Jag är oxå helt såld på mossa .bara älskar att pynta och fixa med det.Önskar dej en fin dag kram Rita ♥

Annelie sa...

Mossa håller jag med om att det är mysigt. Man kanske skulle göra några bollar som du gjort.
Vilken kille som kommer hem med perenner!
Ser fram emot din entrékorg.

Ja, vad är det som händer med din kruka? Där kan jag inte hjälpa dig.

Blodgräset är härdigt till Zone 6 och överlever tuffa vintrar här, i alla fall hos grannen. Har aldrig funderat på om han gjör något speciellt med dem över vintern, för den kan vara tuff här också med mycket snö och många minusgrader.

Kram

Katarinas trädgård sa...

Så fint du har gjort om din blogg, jättesnyggt! Ja, den var snygg tidigare också, men omväxling är ju alltid trevligt. Mossa gillar jag också, men den får inte vara i fred för fåglarna! Jag tror åtminstone att det är de som river upp den och strör ut den bredvid fatet, kanske letar de efter något ätbart? Vad konstigt med dina betongsaker, om det hade hänt på vintern hade ju kylan kunnat vara förklaringen, men nu??? Tråkigt! /Katarina

Photo by Maria sa...

Så snyggt med mossa att dekorera med..

Kram Mia

Limetwig sa...

Synd om krukan men det ser jättehäftigt ut :) Fina inspirerande bilder du bjuder på, mossa är ett kul material att jobba med, man kan verkligen göra mycket av det!
Ha det bäst! Åse

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Underbar höstinspiration du bjuder på idag, så fint du gjort.
Ta hand om dig!
kram Lotta

Sophia Callmer sa...

Fint med mossan, mossa är vackert. Här växer det på stenarna i gärdesgården i kanten av trädgården.
Med krukan, konstigt, det finns ju väldigt många olika sorters betong, kan kanske ha med det att göra?
ha det gott!

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Härlig header du fixat! YES! Mossa är bäst! Överallt. Man kan aldrig ha för mycket mossa...... Vad fint du gjort överallt...... Har också några ljung och lite annat som väntar på en korg eller kruka eller nåt......

Jag har upplevt att vissa betongkrukor/saker helt enkelt inte håller för att vara ute... De spricker och faller i små bitar.... Men det tråkiga är att man inte vet vilka det är som inte håller för utebruk.... man tror ju lätt att alla betongsaker gör det, men uppenbarligen inte...

Kram Charlotte