onsdag 4 september 2013

Drömmar.....

 
Bilden är tagen i går kväll
 
Att drömma mig bort - de är jag i ett nötskal, inte för att jag behöver det, men rätt som det så kommer jag på mig själv att sitta i tankar. Dagdrömma eller bara fundera vad är skillnaden? Det kan vara en bra låt på radion som väcker minnen till liv, saker som man nästan har glömt bort. Händelser som man minns med ett leende på läpparna. Att få uppleva något vackert gör att den där goodfeelingen i kroppen vaknar till liv och man mår så bra. När det känns motigt ibland får man tänka att det kan bara bli bättre, att inte hänga upp sig på det banala även om det är väldigt lätt.
Men hur det ändå ligger till så gillar jag att drömma, att tänka på saker jag skulle vilja göra som att skriva en bok,  att få mer tid för familj och vänner, att få uppleva ett norrsken, att få uppleva världens sju underverk (jag har upplevt två, Colosseum och den kinesiska muren). Man får hoppas att något mer av dom blir av och fortsätta drömma :) Vad drömmer du om?
 


 
Dom tre sista bilderna tog jag i går morse från vår baksida som bjuder på underbar utsikt.
 
 
Ha en härlig mitt i veckan alla fian bloggisar
Kram Anna
 
Ciao!
 
 
 
 

3 kommentarer :

Eva sa...

Vilken underbar utsikt du har, att drömma dig bort i...

Jag drömmer om att ha tid att träffa mina vänner mer, om saker jag vill skapa (smycken, grejer till trädgården m.m...) och tavlor jag vill måla. Och ja visst, resa, förstås!

Ha en härlig dag, ett steg närmare drömmen! :-)
Kram Eva

Anna Vattenkanna sa...

Så vackert med dimman ner över slätten! Tack för ett trevligt trädgårdsbesök igår.

Kram

Marina sa...

Ibland tänker jag att jag är s nöjd här och nu att jag inte drömmer så mycket. Men gör jag kanske det ändå? Resa till engelska landsbygden och bo på gammalt slott, att komma upp i norra Sverige, att ha tid och ork för barnbarn i framtiden, att våra barn ska bosätta sig så pass nära att vi kommer kunna ses i vardagen...Jo, jag har nog några drömmar jag också men inte sådär riktigt längtansfullt.Inget jag längtar efter jätte jättemycket.

Kram