onsdag 3 december 2014

Ny tavla...

 
Nu äntligen kom den efterlängtade postern från Fotografiska. Visst är hon väl fin! Vi behöver en del tavlor här hemma, jag får helt enkelt erkänna att vi inte har så mycket på väggarna alls. Men det ska det bli ändring på, några av mina bilder jag har tagit ska få bli tavlor. Rolig när man är nöjd med en bild att förstora och på så sätt inte glömma bort den.
 
Mindre roliga blir mina kvälls bilder eftersom det redan är mörkt ute när jag kommer hem från jobb så får jag inte till några höjdar bilder. Ni får helt enkelt stå ut med mina gula mörka bilder :)
 
 
Kvällens nybakade mjuka chokladkolor
 
4 dl strösocker
1 dl farinsocker
1 dl ljus sirap
1.msk vaniljsocker
3/4 dl kakao
1 msk smör
2,5 dl vispgrädde
 
 
Blanda alla ingredienserna i en tjockbottnad kastrull, låt sjuda tills du kan göra det berömda tricket att droppa några droppar i kallt vatten och se om det blir små kulor. Eller om du har en termometer som går till 150-200 grader så är ca 122 bra.
Häll upp på en smörad plåt och låt stelna, sen är det bara att ta fram saxen och klippa lagom bitar.
 
 
 
Lycka till
Kram Anna
 
 
 
 


2 kommentarer :

Hemma på Sjuan sa...

Visst är den fin. Har en sån här hemma också men tyvärr med svart ram (hittade ingen annan...) snyggare i vit.
Gott med dessa kolor ;) Kram Suss

HWIT BLOGG sa...

Den var verkligen fin, jag är sååå dålig på det där med tavlor. Jag det ska vara mina gamla skolplanscher då men en tavla borde man ju ha...
Kolorna ser mer än lovligt goda ut!
Svårt att fota nu, jag vet...tur man har lite gamla bilder att använda!
Varm kram till dig,
Titti