måndag 20 december 2010

Nä inte blir det som man tänkt.......



Var tog vår lediga helg vägen, jag som skulle göra lusse bullar fast som stjärnor och visa er hur man gör den fina granen som vi lärde oss på kursen....men var tog dagarna vägen...? Jag har i och för sig hunnit måla väggen i hallen som stod och väntade, så nu kan tavlor och annat få komma upp, det var ett mål innan fredag så en sak mindre på listan. I går eftermiddag så träffade vi halva släkten hos min moster och åt julmat och bytte klappar. Tack kära moster för god mat och en trevlig kväll.

Den här härliga utsikten har jag från mitt köks fönster, det första jag gör när jag kommer upp är att titta ut och se hur vädret är. I torsdags fick vi ännu mer snö och nu börjar det kännas som vi är insnöade..... Växthuset har helt försvunnit i snömassorna men det har allt annat också.




3 dagar kvar att jobba, skönt att vara ledig på torsdag så man hinner det sista innan julafton. Nu går man och funderar på de sista klapparna och vad man ska köpa. Varför skjuter man upp de svåra till sist? Tror man att det blir lättare då?

Ha en härlig dag
Kram Anna

3 kommentarer :

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken fantastisk utsikt du har! Säg nu inte att det är havet där ute också......och trädgården ser lummig ut i all snön.
Nä, det blir inte alltid gjort det man tänkt sig, jag tänker inte och så blir det bara gjort det som är roligast, jag lär mig aldrig.
Kram

Marie sa...

Klart det blir lättare om man gör allt sista dan -- NOT!!!! :)

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Vacker utsikt! Och du - vilken jättefin header du har gjort! Gillar skarpt! :)
Jag har lyxen att bara ha en arbetsdag kvar. Sen ska jag få tid att fixa det sista. Har inte så mycket kvar att pyssla med i år eftersom vi firar julen hemma hos svärmor i år. Sköönt! :)
Kramar till dig!