fredag 1 april 2011

Grönt är skönt......


Just nu är jag helt inne på lime grönt och har bestämmt mig för att lyfta upp det i mitt rätt så färglösa hem. Alla våra rum går i svart/vitt eller beige/vitt....tala om fantasilöst, även om jag gillar att ha det så.
Dörrstoppen kunde jag bara inte motstå när jag hittade den i en butik jag körde förbi. Min kitchen aid står på plats sedan förra sommaren då jag fick den av maken och hans syskon när jag fyllde år. På önskelistan står en mellan Margrethe skål i lime grön, jag har en stor svart och en av den allra minsta i lime grön. Dom är super bra till bakning av alla de slag, ja kanske inte den pyttelilla gröna.....inget får plats i den, brukar anv att ha tepåsen i.



Här är ett bevis för att grönt är skönt, Alvin stor älskar sin fatboy men det är inte alltid han ligger så här.......

Ha en härlig fredag
Kram Anna


10 kommentarer :

Kreativa Trädgårdar sa...

Vilken lyxplats han har Alvin! Han ser ut att trivas och vem gör inte det med grönt! Det känns som en härlig vårfärg! Ha en skön helg hälsar Caroline

The Secret Garden sa...

Härligt avslappnat labbestuk!! :) Sedan är det busa igen, antar jag. Älskar dessa härliga labradorer!

Ha en fin dag!

Anna Vattenkanna sa...

Grönt är verkligen skönt! En superaccentfärg till naturtoner...

Just limegrön/lindblomsgrön är en så härlig men lättarbetad färg - passar till det mesta tycker jag. Fast jag tycker ju om ALLA färger och färgglädje så det säger ju inte så mycket :-) Men limegrönt och kungsblått och svart - mums för färgögat!

Kramar Anna Vattenkanna

M/S Design sa...

Häftigt grön!
Min kitchen aid är benvit, så vågad är jag!
Trevlig helg
Mariana

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Hihi, vilken härlig bild på alvin! Förstår att han trivs på den. :D
Ja, just nu är suget stort efter alla tänkbara nyanser av grönt... :)
Ha en finfin helg, gumman!

...C o w R o a d... sa...

I have never sine a lime green Kitchen Aid: Awesome! :-)
Marjan

Unknown sa...

Pigg och fräsch grön färg.
Ha en skön helg
kram Maria

Helena sa...

Skön slapparstil Alvin har!
KRAM från mig!

Anonym sa...

Den gröna färgen blir man glad av, man tänker... Det är vår i luften.
Underbar stil Alvin har, jag tror att han gillar den gröna kudden.
Birgitta:-)

Photo by Maria sa...

Grönt är skönt, absolut!!
Se gott ut i den härligt gröna fatboyen..

Kram Mia