torsdag 26 maj 2011

Äntligen kommer dom....


Till min stora glädje så har äntligen mina strand iris börjat komma i gång. Jag fick några små plantor av en kompis för några år sedan sen har dom tyvärr inte haft ett så bra liv hos mig för dom är nog flyttade två gånger och några enstaka blommar har tittat fram, men i år finns det många knoppar och fler på väg upp...jippiiiii. Lavendelen längst fram i bild har äntligen börjat komma igång trots min hårda klippning i våras.



Mina vildvin har äntligen kommit i marken och jag längtar tills jag ska få min härliga allé att både sitta, mysa i och njuta av.....jag får väl inte säga det men det ska bli härligt att se till hösten med dessa vackra röda blad. Av fyra plantor köpte jag 3 olika sorter så det ska bli intressant, på plantskolan sa dom att jag får nog snällt vänta till nästa år innan de kommer igång ordentligt, för första året är de mest koncentrerade på rötterna och att etablera sig


Tre nya buxboms klot stod och väntade när jag kom hem igår, kära mamma hade varit på det stora varuhuset och fyndat några. Inte helt fel och jag har redan planer.

Ha en härlig dag
Kram Anna




13 kommentarer :

M/S Design sa...

Vad härligt grönt och snyggt det ser ut.
Mariana

Trädgården på Höjden... sa...

Det där stora varuhuset har sina sköna gröna stunder ;-) Vildvinet kommer att lysa härligt rött - vackert!

Hälsar Åsa

Berit sa...

så fint det komer att bli med vildvinet där och härligt att sitta och titta ut över grönskan.
Ha en underbar dag!!

Annelie sa...

Oj, hos dig växer det så det knakar.
Kul att dina strandirisar kommit igång.
Jag fick själv ett gäng av min svägerska några år sedan och de har förökat sig bra, jag delade dessutom på dem för första gången i höstas.
Gulligt av din mamma att svänga förbi och lämna buxbom.

kram

Almbacken sa...

Åh härligt med srtandirisen. jag har just planterat några men det verkar inte som det kopmmer några blommor i år...

Kram kram
maria

Snäckskalsdalen. sa...

Med dina gröna fingrar tror jag nog att vildvinen kommer att svinga sig uppåt redan i år!
Kul med irisarna och du har en rar mamma som förser dig med klot!
Agneta kram

Anonym sa...

hej
ska bli så kul att få komma o se din trädgård på lördag..
kram susanne

Anonym sa...

hej
ska bli så kul att få komma o se din trädgård på lördag..
kram susanne

Ninnis sa...

Härligt det är alltid kul när trädgården tar sig som man vill och haft visioner för.
Blir trevligt att följa via bloggen...=)

Kram Ninni

Marina sa...

Åh, buxbom skulle jag behöva ett par stycken.

Du har så fint!

Kram!

AnnaHelena sa...

Straniris är något som står på min önskelista också...Har ingen plats ännu, men det går väl att fixa till...;-)
Kommer säker att bli underbart med vildvinet i pergolan!

Kram // AH

Ninne sa...

Allt är fortfarande väldigt konstigt här??
Jag ramlade in hos dej så där bara- Vet inte om jag är följare- men tänkte jag skulle kolla dej- Det gick inte.- Hoppas vi sås här fler ggr.
Kram Ninne

Pling sa...

Vilken underbar trädgård du har. Buxbom är en favorit här med. I vilket stort varuhus fyndar du dina?
/Ingela