måndag 26 september 2011

Hel tokigt......




.....känns det med vissa växter just nu. Jordgubbarna blommar, fjärilsbusken blommar, agapantusen blommar, blåklinten blommar.......men vad är det som händer? Inte ska väl dessa växterna blomma nu?

Det går sakta framåt med uteplatsen, i lördags blev det att flytta runt lite tillfälliga möbler för att kunna sitta och njuta av helgens underbara väder. Planket är helt klart och nu får resten vänta till nästa vår när vi ska försöka färdigställa det, förutom viss belysning som ska inhandlas idag. Mina kvälls bilder är inte någon höjdare, jag bara måste lära mig och sätta mig in i hur kameran fungerar....





Lyktan inhandlades i lördags vid ett besök på Flyinge plantskola med lite annat som ska bli blomster pyssel i veckan. Bilder kommer snart...hoppas jag. 


Så här underbart såg det ut i går morse på Alvins och min morgon promenad. Helt underbart vackert, bilden är dock tagen med min iPhone.

Som jag har skrivit om innan så går jag hos Jeppe Strid med Alvin och i går så avslutade vi fortsättningskursen. På söndag så börjar löshundskursen, och jag ser fram mot det samtidigt som jag är lite nervös. Både Alvin och jag har tagit stora steg framåt och det är jag jätte glad för, nu ska det bli ordning och reda på tonåringen..

Ha en underbar dag i solen
Kram Anna

5 kommentarer :

Anonym sa...

Vilken härlig morgonbild, och så fint det blir på er nya uteplats. Lyktan väckte verkligen habegär! :)

Här är det blommor i mitt hybridkejsarolvon, och i krukan med pärlhyacinter där jag satte lökarna i förra veckan har en redan grott. Fast det kanske inte är så konstigt att växterna tror det är sommar när det äntligen blir varmt efter all kyla och regn?

Ha en fortsatt bra måndag! Kram Hanna

Odlarlust sa...

Här växer det blåklockor i massor i dikeskanten. Kanske inte ovanligt iofs, jag vet inte, men man undrar ju.
Fint med alla levande ljus på uteplatsen.

Maria sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på. Ja visst är det tokigt med blommorna nu. Jag har penséer som blommar nu..
Ha de gott från Maria

Anonym sa...

Det ser så mysigt ut med alla ljusen, lyktan som du har köpt är helt underbar...

Kram Birgitta

M/S Design sa...

Tycker det var fina kvällsbilder!
Här blommar Magnolia och Rhododenron och såg faktisk några Blåklint på åkern.
Mariana