fredag 4 november 2011

Fredags mys...




Jag gillar verkligen hösten.....dess sprudlande färger och lagom väder. Inte för varmt och inte för kallt.....inte för att jag klagar när det är antingen eller men detta ärett  lagom mellanting. Att ta en rask promenad med Alvin utan bli genom svettig och bara ha en trivsam runda, ja det gillar jag. Mina kurser hos Jeppe Strid har börjat ge bra resultat och Alvin börja bli riktigt duktig på att gå lös på våra rundor även vid hund möte, det enda han inte gillar är när någon åker rullskidor, dom vill han jaga. Sen är det så klart kaniner och katter dom vill han också jaga, oftast lyckas jag avstyra att han inte springer efter men det finns inga garantier......
Visst ser han ut som en stjärna med sin fina reflex, den är verkligen super, om han springer iväg och det är mörkt kan man se vilket håll han springer på då det är olika färger fram och bak på stjärnan...
Bilderna är tagna en mulen kväll i skymning med min iphone och ljuset blev vad det blev, inte helt bra.







Ha en härlig dag, idag dag ser vädret ut att bli fint, hoppas ni alla får en mysig fredag
Kram Anna

Ni bara måste titta in på denna. Super duktiga tjejer.






8 kommentarer :

Mys och hemtrevnad sa...

en mysig fredag till dig med...kramis semlan

Anonym sa...

Härliga bilder, härliga höst! Ha en skön fredag, kram Hanna

Ninnis sa...

Vilka härliga bilder!!!

Ha en skön helg!

Kram Ninni

Maria sa...

Så fin han är. Kul när utbildningen ger resultat. Duktig vovve. Önskar dig en skön helg nu. Kram Maria

Flower of Fame sa...

Hej! Kul det går så bra med Alvin. Vi gick samma kurs. Jag hade den lilla vita hunden. Jag har också henne lös mycket. Har även provat hundmöte med henne lös. Känns underbart när det funkar. Härligt foto av Alvin. Ha det bra PO.

Helena, The Swenglish Home sa...

Hej Anna,

Åh, ja nog ser han ut som en lysande stjärna allt - vilken sötnos din fyrfota vän är!

Himla häftig header du har nu - lite dramatisk och med så vackra arrangemang och färger.

Och jag bara ÄLSKAR ditt ljusarrangemang i Örebrokexburken - så vackert!

Tusen tack för dina besök och rara ord hos mig!

Önskar dig en fin helg,
Helena

Anonym sa...

Vilka härliga bilder...

Kram Birgitta

Christina sa...

Vilka härliga bilder! Kunde nästan tro att det var dotterns hund Molly på bilderna. Hon har också en brun labradorvalp.
Ha det gott!
Kram
Christina