tisdag 10 april 2012

Miskantus på gång...


Man tackar för att man ialla fall fick en sol dag under påsk ledigheten.....annars har det överlag varit rätt så tråkigt väder, men det är rätt så skönt att vara ledig ändå.
Det blev en halvdag i trädgården men tyvärr inte så mycket gjort. Lite omplantering och så kom mina nya agapantus i jorden. Dom köptes på trädgårdsmässan i början av mars och har sen fått ligga kvar i sina påsar.
Mina miskantus gräs är på gång så nätt och det känns så tommt i trädgården när dom är nedklippta...här från deras vy.....




Ha en härlig dag
Kram Anna



3 kommentarer :

AnnaHelena sa...

Varje gång jag ser din pergola blir jag så sugen på att ha en själv. Det skuggar så fint från pergolataket!
Jag har faktiskt inte klippt ned mitt gräs ännu. Vi har en väldigt skuggig trädgård och allt kommer igång så sent att det inte har behövts ännu. Men nu borde det ju snart bli varmare, och när allt sätter fart så ska det klippas ner här också.

Kram // AH

Landbohaven sa...

Jeg kom tilfældigt forbi din blog.
Gode billeder.
Tak for kigget.
Ha` en god aften.

Snäckskalsdalen. sa...

Jag vill också ha en pergola och i den ska det växa massor av blåregn som blommar hela året......glöm det, jag bor på fel ställe, men den är så fin din pergola.
Agneta kram