torsdag 18 september 2014

Sommarplåga!

 
 
Dagens tema hos Rosor och bladlöss är Sommarplåga och då får jag ha äran att presentera mig själv :) jag kan tänka att maken ha skrattar när han läser detta, men det får jag bjuda på :)
 
Numera kan jag höra mig själv säga "jag ska bara" precis som Alfons Åberg. Jag ska bara göra detta klart sen ska jag ta det lugnt och njuta. Maken säger hela tiden att jag vet inte vad det betyder. Jag kommer ständigt på nya saker jag vill göra och har därför svårt att sitta still för jag ska bara fixa klart detta sen ska jag bara fixa en sak till, och så låter det. I sommar har maken fått känna av sin fru som en riktig sommarplåga :) han har inte fått så många lugna stunder från mina projekt och saker som ska fixas här hemma.

 
Växthuset har inte fått den omsorgen det behöver.


 
Vattenfallet kom till och ett nytt bord till några av mina myrten snickrades
 
 
Översiktsbilder skulle tas i sommar, vilket inte har blivit gjort

 
En ny uteplats fixades och en ny bänk gjordes av mig och maken tillsammans. Detta är bara en bråkdel av allt vi ordnade, men det jag bjuder på idag.
 
Ha en härlig fredag, här "ska jag bara" med morgon flighten till Stockholm för att sen åka hem ikväll igen.
 
 
Ha de
Kram Anna
 
 


19 kommentarer :

angie sa...

hallo, anna, der sitzplatz ist toll und ich liebe das gewächshaus!!! liebe grüße von angie

Tittis trädgård sa...

Oj,oj, det där känner jag igen. Stackars händiga, tålmodiga makar som ständigt får nya projekt att utföra. Men fint blir det! Jag bara älskar det fina vattenporlet och allt det andra ni fixat under sommaren. Jag njuter av alla dina fina bilder/ Titti

Kristinas oas sa...

Haha, härligt inlägg! Här har du en till med tusen projekt på gång och en make som inte heller gillar att sitta still. Alla är vi olika och tur är väl det.
Ha en fin helg!
Kram Kristina

Hélena sa...

Ja du! När jag är i trädgården och ska göra kväll så slutar det alltid med att det är sent och mörkt. Jag ska bara - tar aldrig slut :-)
Kram Hélena

Merja sa...

Härliga bilder. Gillar vattenfallet!!
Du har hunnit mycket trots att du-ska-bara :)
Trevlig helg!

HWIT BLOGG sa...

Hi hi, ja det var just det där "ska bara"...
och på vägen dit så hittar man nya måsten!
Ibland får man slå i bromsen och bara sätta sig och NJUTA av livet också, jag blir bättre och bättre på det, kanske beror det på att man blir latare med åren...
Ha en skön helg nu och ta hand om dig!
Kram,
Titti

trädgårdsdrömmar sa...

Undrar om dom orden(ska bara)är något vi får i oss med modersmjölken.För vi verkar lida av den åkomma de flesta av oss trägdgårdsnördar.
Kram

Lisa i Skåne sa...

Hej Anna-jag är full av beundran !
Kram Lisa

Anita sa...

Vilket underbart inlägg! Jag tror att väldigt många känner igen sig ... män och kvinnor ;) Men så mycket ni gjort ... och så fint det blivit. "Jag ska bara" är inte alls så dumt.

Ha en fin helg!
/Anita

Ruben sa...

Sommarplåga? DU? Det kan jag väl aldrig tro!

Ha det gott!
/Ruben

Anette sa...

Stackars maken ;) Fast han är säkert nöjd när han väl får sitta där och mysa med dig :) /Anette

Almbacken sa...

Hahahaha!!! Jag känner ju både Dennis och dig och kan precis tänka mig hur det låter....Fint blir det i alla fall!!

Kram,
Maria

Mias Trädgård sa...

Aha - det var en annorlunda sommarplåga! :) Men det blev ju väldigt fint! Ha det gott! :) Mia - PS älskar Zelda! DS

Ninnis sa...

Ler igenkännande....det kan nog hända att det är vi trädgårdstokiga som är sommarplågan.....=)

Kram Ninni

Unknown sa...

Men tenk så mye som du har fått gjort:) Bare husk å nye også.

Meta sa...

Ni gjorde ju det tillsammans det är ju bra.
Ha en skön lördag
kram Meta

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Här har du en til jag ska b...
Har fått hejda mig lite sista tiden pga omständigheter.
Men nya projekt o ideer "duggar tätt" i tid o otid!
Trevlig helg!
Ni har så fint!
Kram :)

Annika Christensen sa...

Hej Anna!

Det där känner jag igen. Min man vet inte heller vad det betyder.
Så himla fint du har fått det.
Ha det gott
Annika

Lotta sa...

Önskar jag hade lite mer av det där.... (latar mig gärna)! Men så har du det ju helt fantastiskt fint också.
Ha det bra