torsdag 28 juni 2012

Nu är jag nästan nöjd.....



Med min rabatt, den har blivit sådär igenvuxen som jag vill i nästan hela rabatten förutom på ett ställe där mina vackra höstannemoner stod, ja tyvärr så finns dom inte kvar efter denna vinten. Av fem stora plantor så kommer det några fjuttiga blad i en...tala om att man blir ledsen.:(  Kan inte bestämma mig om jag ska köpa nya eller det ska bli annat.


Här är delar av rabatten ovanfrån......ingen speciell ordning men det är som jag gillar det, funkia, höstsilverax, salvia, koreansk plymspirea. Längsta bak där bilden slutar skulle höstannemonerna stick upp men no...bakom den höstsilveraxen längst bak i bilden. Utan för bild finns även en del buxbomsklot som fortfarande ser jätte fina ut, hoppas hoppas dom klarar sig.


Stäppsalvian Caradonna är som finast just nu och så vecker den är. Funderar på om jag ska placera den på lite fler ställen i trädgården.

Tack för alla snälla kommerntarer om mitt förra inlägg.

Ha en underbar dag
Kram Anna



3 kommentarer :

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Det ser verkligen precis så där härligt frodigt ut som man vill ha det. Trist med anemonerna... Det var en hel del som strök med förra vintern. Hoppas den här blir snällare. Finaste korten på dig också i förra inlägget! :)

Almbacken sa...

Mmmmmmm jättefint!!! Caradonnan älskar vi men vita höstanemoner.....lite bättre livsduglighet vill vi ju allt se..

Så härliga bilder på dig!

Kram,
Maria

Fru Grep sa...

Du ska absolut vara nöjd! Jag gillar också när det växer ihop och blir lite vilt och vackert.