onsdag 22 maj 2013

Underbara människor....

 
 
 
Tänk att det finns helt underbara människor därute som helt enkelt är underbara. I går fick jag ett mail från Maj- Britt som brukar titta in på min blogg. Hon har en växt som påminner om en agapantus som hon hade fått med sig hem från Californien och som hon gärna vill dela med sig av till mig. Här tappar jag ord, finns dessa snälla människor? Jo det gör dom, tack snälla för att ni finns.
♥♥
 
''
 
Jag har genom åren satt mängder allium och för varje år tycker jag att de blir mindre och mindre i rabatten, förutom alla allium bebisar som försått sig, dom har jag mängder av men dom blommar ju inte än. Var tar dom vägen, är det vintern eller jag ska misstänka något djur?

 
Zelda har funnit en plats i mitt stora rabarberblad i betong. Hon verkar tycka det är roligt att det gungar för hon går runt i det sitter en stund för att gå runt i det igen osv...
Idag har hon bara kissat inne en enda gång och det verkar som hon har börjat förstå så nätt var det är meningen att man ska göra det. Vi har börjat ta henne på små promenader runt kvarteret och hon njuter, har fullt upp att kolla in det mesta.
 
 
Ha en härlig mitt i veckan
Kram Anna
 
 
 
 
 
 
 


5 kommentarer :

Eva sa...

Ja visst finns det helt underbara människor som överaskar och förgyller i vardagen. Härligt!

Vilken mysig bild på er valp och kul att hon gilllar att gunga!

Ha en fin onsdag!
Eva

Malin - I min trädgård sa...

Jag har precis upptäckt att de "rådjurssäkra" alliumen blir uppätna av rådjuren här omkring :-(. Jag tror jag blir galen! De sätter i sig allting. Ena natten är det fläcklungörten, nästa violerna, tredje alliumen och nästa funkia osv. Varje natt försvinner något. Grrr! Så vem vet, det kanske är rådjuren? Om de blir färre alltså, inte om de blir mindre :-).

Kram Malin

Unknown sa...

Det finns fantastiska människor :D
Har också märkt att alliumen försvinner, börjar misstänka rådjuren fast det står att de ska va rådjurssäkra.
Kram Maria

Marina sa...

Ja, man kan ju roa sig på olika sätt. Kul för Zelda att hon gillar att gunga i rabarberblad :)

SNälla människor blir man lite förvånad över. Dagens samhälle tycks bestå av ganska många egoister annars känns det som men inte i bloggvärlden.

Kram

AnnaHelena sa...

Jag tycker mig se att Alliumen blir klenare och klenare för varje år. Den liksom krymper. Måste nog köpa på mig lite fler, livskraftiga i höst!

Kam // AH