onsdag 5 juni 2013

Nu är det fart i växterna.....


 
 
Kiwin växer och växer och växer, ja här går det undan. Fast det gör det ju med det mesta i trädgården. Just nu går Zelda i första hand och sen kommer trädgården, självklart. Men så fort hon sover jag då flyger fan i mig och jag far runt i hundranittio för att gräva ner växter och så gräver jag bort gräs, utanför ringen. 


 
Det går sakta men jag skulle så gärna vilja hinna med så mycket som möjligt innan nästa fredag, ja ni vet sen är jag med gips i 6 veckor och då blir det inte för mycket gjort. Inte min grej riktigt, det där att sitta stilla. Känner jag mig själv rätt så kommer jag klättra på väggarna.
Ser ni så fint lavendelen kommer nu, det trodde jag inte i våras när den så helt eländig ut. Maken har fått ner den sista plinten mitt i lavendelen och snart hoppas jag att han börjar snickra ihop min pergola.

 
Jag har tagit bort allt gräs på den vänstra sidan i bild och sen har jag börjat på andra sidan från båda hållen bara för att komma igång ordentligt. Fler växter måste köpas och jag misstänker att det får bli en tur plantskolan i helgen, hoppas jag hinner till Lödde plantskola för jag behöver även färg.
Sen skulle jag vilja ha en kopparlön planterad till höger i bild ungefär där gräset står. Jag får se vad det blir för inköp, vill ha så mycket just nu, så det är precis som vanligt :)
 
 
Ha en härlig dag
Kram Anna
 
 
 
 


9 kommentarer :

susanne sa...

Jag tycker det blev så bra med er gräsrundel och rabatter runtom!

Hemma på Sjuan sa...

Superfint i er trädgård! Jag har inte hunnit med alls som jag tänkt mig men när 9 små sover här så sätter jag fart ;) Kram Suss

Anna Vattenkanna sa...

Vackert med den runda gräsmattan! Som en stor grön brosch. Tur att lilla valpisen sover lite mellan varven :-)

Kram

Lena/isklockan sa...

Vad fint du har det. Har kikat på flera inlägg tillbaks.Tänkte på hur ni gör med plintarna ?? Gräver ni för hand eller använder ni nån maskin . Kram

Helena sa...

Vilket jättejobb att ta bort allt gräs. Men det blir jättefint.

Marina sa...

Jag tycker att du verkar hinna hur mycket som helst! Så klart förstår jag frustrationen öveer att veta om gipsningen framöver.

Fint har du i alla fall!

Kram

Livet på solsidan sa...

Fantastiskt fint blir det med den runda formen. Heja dig!

Jo visst är det så att man vill ha. Hela tiden. Makalöst att man aldrig blir nöjd liksom. Men man hittar ju nya fina växter ideligen. Kanske får man sluta kolla på nätet så mycket ;)

Kram Tamara

Rose-Marie sa...

Åhhhhhhhhhh lyckos ... Du har den mest underbara trädgård ... och det är ju förstås inte utan din hjälp den är så fager ... :=)

Malin - I min trädgård sa...

Härliga bilder! Det är så himla roligt att få följa förändringarna och framstegen :).

Ha en skön helg!

Kram Malin