tisdag 24 september 2013

Favorit..


 
 
Allt som oftast just nu så blir det snabb bilder med iphonen, tyvärr inte helt roliga men det får duga.
 
I går blev det ordnat lite höst mys vid trappan och min nya höstannemon fick en heders plats.  Jag som hade lovat mig själv att det inte skulle köpas några vita höstannemoner så här på hösten för jag får aldrig dom att klara sig över vintern, har redan brutit mitt löfte. Dom senaste två åren har jag köpte stora fina plantor som det alltid kommer på hösten och sen har jag inte sett röken av dom efter vintern. Jag har fått höra att dom säkrast planteras på våren men då kan man ju undra varför det kommer så stora fina exemplar varje höst som man inte kan hålla sina fingrarna från???

 
Denna lite lätt silvriga sukulent inhandlades när jag var i Danmark med trädgårdsföreningen och jag ångar såklart att jag inte köpte två eller tre.


 
 

 
Ha en underbar dag alla fina som tittar in
Kram Anna
 
 
 
 
 


5 kommentarer :

Almbacken sa...

Jamen tror du att jag ångrar mig nu då när jag ser den superfina succulenten. Grrrrrr!

Så fint du har gjort vid dörren! I eftermiddag hoppas jag få tid att plantera lite.

Så det blev ingen ljusbild idag, hihihihi.

Kram, kram

Janneke sa...

Your garden looks beautiful but my favourite is your dog.

Kristinas oas sa...

Fint du har gjort vid ingången! Har du någon plats där du kan övervintra höstanemonen (förutom i rabatten alltså)? För då kan du ju plantera ut ett stort exemplar till våren. Kram Kristina

Katarinas trädgård sa...

Vita höstanemonerna kan ju driva en till vansinne! Det är inte många växter jag fjäskar för men när det gäller dem gör jag det, suck.
Suckulenten är ursnygg, men den tål väl inte frost?
Kram
Katarina

hagen vår sa...

Hei! Skjønner godt at du angrer på at du ikke kjøpte flere. Liker så godt planter som kan minne om skulpturer.
Kjempefint toppbilde du har. Ha det godt! Anne