måndag 2 december 2013

Före o efter.....

 
....bilder på min ljusstake. Nu trodde ni nog att det var dags för bilder på arbetsrummet som nästan är klar. Jag har målat hela helgen och det börjar bli dags för finliret :) det bästa medhela resan. Idag får ni nöja er med före och efter bilder på min ljusstake, kanske är man tråkig som målar allt svart men det är inte värre än att man får måla om den igen :)
 
Jag flyttade in min nya höstannemon i växthuset för några veckor sedan och den blommar för fullt, och har massor med knoppar. Vad tror ni, klara den vintern i växthusen som inte är frost fritt? Den har fått en säckväv runt krukan som i sin tur stå i en annan kruka. Vad säger ni experter?

 
Jag han precis påbörja målningen när jag kom på att man borde ta en före bild...

 
 
Ha en härlig start på veckan,  idag är det dags för ny vatten gympa för Zelda. Får se om hon lika villigt går i idag.
 
Kram Anna o Zelda
 
 
 


3 kommentarer :

Anjas Hill sa...

Hoppas att jag har fel, men jag tror inte att den klarar sig i ett frostfritt växthus om vi inte får en extrem mild vinter. Höstanemoner är kinkiga! Skulle jag har fel, vilket jag önskar av hela mitt hjärta, så plantera ut den på våren så fort det går att gräva. Tyvärr säljer man höstanemoner på hösten när man borde sälja dem på våren - men de blommar inte då och folk köper inte.
Ha en riktigt mysig advent!/Anja

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Så fin ljusstaken blev i svart!! Håller tummarna för att höstanemonen ska överleva.

Kram
Charlotte

e-schriefer sa...

Bin gerne auf deinem Blog....sieht wunderschön aus...Lieben Gruß Erwin