lördag 18 januari 2014

Hjälp...

 
Äntligen kan även jag bjuda på lite vinterbilder med snö, äntligen kom det snö till Skåne.

 
Det är så underbart vilka vackra stilleben det blir av några enkla krukor.


 
Men hjälp....jag slog ett öga in i mitt växthus där jag vinter förvarar många av mina krukor. Tulpanerna som jag planterade i krukor i somras har börjat komma upp. hjälp vad gör jag? Kan jag sätta ut krukan? Mitt växthus är inte frostfritt så den har stått så kallt den kan i denna milda vinter. Ska jag sätta ut den?

 
Zelda älskar snön och hon har fullt upp, tyvärr fick hon ett ryck i trädgården i går och hältan är ett faktum...så tråkigt att det inte vill bli bra. Vi går två steg fram och ett tillbaka hela tiden. Tänk om det bara kunde få gå framåt  :(
 
 
Ha en härlig lördag
Kram Anna
Ciao
 
 
 
 


4 kommentarer :

M/S Design sa...

Det sticker upp i mina krukor med så jag ställde ut dom för ett par veckor sedan men vet inte om det var bra eller ej.
Ha en bra helg
Mariana

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Det är så läckert med speglar ute i trädgården! Min man har dock inte förstått det.. Få försöka smyga in en i sommar ;)
Stackar Zelda :( Det är inte lätt att hålla sig lugn när det är så mycket runt omkring att upptäcka. Det blir säkert bra så småningom. Ha en skön helg

Annika Christensen sa...

Hej Anna!

Så vackert!
Jag har mina lökkrukor kvar i växthuset som inte är frostfritt.
Blir de för blöta och sedan fryser är det inte så bra.
Så jag säger låt stå!
Kram
Annika

Villa Vårgatan sa...

Vackra vinterbilder. Så tråkigt med Zelda. Vet att det inte är så lätt när våra fyrfotavänner blir krassliga. Håll ut, nu är tålamodet verkligen en dygd. Det kommer att bli bra.

Kram kram

Eva