torsdag 22 maj 2014

Några flugor senare....

 
Det går inte så fort men något litet händer det varje vecka, här på gavlen. I går kväll var maken snäll nog och hjälpte mig att få upp ett litet armeringsnät till min nyplanterade vita skogsklematist. Den har ett aggresivt växtsätt men just här behövs det så jag hoppas den klarar flytten från framsidan där den hade valt att stå bland stenarna.
På andra sidan planket kommer vildvinet men det går inte speciellt fort och tyvärr är jag rätt så otåig av mig... 
 
Dom senaste två kvällarna har varit helt underbara och jag har inte lyckats ta mig in innan tio någon av dom, tänk om detta fina väder kunde fortsätta.
 
 
Leca blocken har maken lovat att dela och sen ska dom limmas och bli en bänk, beskrivning kommer.

 
Äntligen har jag börjat komma igång och cykla hem från jobb, ja i alla fall dom dagarna jag inte behöver bilen i jobbet. Idag när jag kom hem vet jag inte hur många flugor eller vad det nu var som jag nästan svalde. Vad ska dom där och göra?? Här kommer man cyklande som en galning förvisso, och så ska man ha flugor och andra kryp i både öron, näsa, ögon och hals....blä, så äkligt bara jag tänker på det.
 
 
Ha en härlig dag
Kram Anna
 
 
 
 
 
 


3 kommentarer :

Furulunden sa...

Så fint det er der nå!!

Jenny sa...

Vad bra det blir! Kom på att jag också måste fixa ett armeringsnät till min klematis som satt fart nu. Vad jobbigt det är att cykla och man måste passa sig för alla flygfän, och tänk när man får något i ögat...

/Jenny

Ninnis sa...

Visst är det härligt med värmen känns som man ligger bra till i grävandet....=)

Snygg frisyr....passade dig perfekt....!!

Kram Ninni