onsdag 25 december 2013

Juldukning med granar....

 
Det blev en skön jul hemma med familjen och delar av släkten. God mat och gott sällskap gjorde att vi fick en ny jul att minnas och njuta av. Att få fixa och göra julemys hör till en av mina favorit saker när det gäller julafton och jag sticker inte under stolen att det är roligt att få piffa och planera hur det ska se ut här hemma.




 
Ser ni mitt nya flagg spel i taket? Jag satt och klippte i gamla dagstidningar kvällen innan och fixade lite extra mys i min smak. Tänk så enkelt att gör själv :)





 
Mamma hade stöpt en super fin ljuskrona i form av en stjärma, bilder kommer. Så sjärnor och granar fick ta plats i årets juldukning.

 
Hoppas ni hade en underbar julafton. I dag har vi bara pausat, ätit rester, njutit med familj och beundrat de nya paketen, en tur i skogen gjorde både Zelda, maken och mig gott, tur man har hund så man inte "degar" till.
 
 
Ha det super bra och god jul
Kram Anna o Zelda
 
 
 


10 kommentarer :

Sabelhagens Olivlund sa...

Så jättefint du dukat! Och flaggspelet i taket skulle jag vilja ha här hemma:)
Ha fortsatt sköna dagar.
Kram Maria

Marina sa...

Ser jättefint ut! Rent och fint med silver.

En mycket lat dag har vi haft, och har, här.

Kram

Cat sa...

Vilket snyggt och stilrent julbord. Ha en härlig fortsättning på julhelgen. Kram, Catarina

Hemma på Sjuan sa...

Superfin dukning!! Häftiga vimplar, jag ser gärna mer bilder från ditt pysslande, du har det så fint hos dig. Visst är det bra med vovvar som ser till att man kommer ut i busvädret.
God fortsättning, kram Suss

I min smak sa...

Så fint och stämningsfullt! Pyntet passar ditt hem perfekt!
Susanne

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Fina och inspirerande bilder ! Härligt att höra att ni har haft en skön jul.
Jag har tyvärr ingen vovve och gå ut med men det funkade rätt så bra att dra runt på gubben på en promenad ;)
Ha en fortsatt skön kväll!

Marianne sa...

Mysig stämning i dina bilder...har du odlat några egna granar?

Ninnis sa...

Underbar dukning....!!!
God fortsättning...=)

Kram Ninni

Anonym sa...

God fortsättning! Så fint dukat ni hade det till julafton, flaggspelet var så snyggt och ger en festlig touch! Härligt att ni kan ta med Zelda ut på längre promenader nu, det gillar väl hon också?
Hälsn. Åsa

Almbacken sa...

God fortsättning!!

Jättehärlig juldukning Anna.

Kram, kram