fredag 30 maj 2014

Snyggt så länge det varade....

 
Visst var det snyggt med alla dom 100 queen of night samlade i en rabatt, men med facit i hand var det ingen höjdare för mina salvia som fick kämpa för att få ljus. Nu står dom där långa och rangliga och inte alls som jag vill att det ska vara. Så nu har det handlats hem många nya plantor som jag hoppas ska hjälpa till och lyfta upp eländet :(
 
 

 
En ledig klämdag idag och jag ska äntligen komma igång och putsa det nybyggda vattenbadet. Det bara SKA vara färdigt innan den 29 juni :), innan studenten den 13:e njä det tror jag inte.
 
I går började maken äntligen bygga taket över uteplatsen och det ska bli så skönt att slippa ta in kuddar från utemöblerna när det regnar. Hoppas det blir klart fort så jag kan sätta igång med finliret av krukor, kuddar, lyktor, gardiner som fladdrar i vinden osv....
 
 
Ha en härlig dag alla fina
Kram Anna





6 kommentarer :

Louise sa...

Det är svårt med tulpaner tycker jag. Det är jättefint en kort tid men sedan blir det som du skriver. Men jag blir ändå lite fundersam över stäppsalvian. Såg att Almbacken skrev om klena stäppsalvior och jag har samma erfarenhet i år. Flera har t o m dött hos mig. Det har aldrig hänt med stäppsalvian tidigare, skumt!

kram louise

Jenny sa...

Hoppas salviorna tar sig nu när de slipper konkurrensen! Tulpanerna var jättefina.

/Jenny

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Lycka till med allt! har själv satt en massa tulpaner och har funderat hur det kan bli när det är överblommat!

Ha det gott, kram :)

Trädgårdstid sa...

Det eviga tulpanproblemet! Så här års tänker jag att jag ska byta strategi och dra upp alla tulpaner så fort de blommat över, för att ge plats åt det som växer runtomkring. Men så brukar det ändå inte bli, kanske snålheten som slår till...?
Kram
Elin

I min smak sa...

Äsch, jag tittar på alla andra vackra platser i din trädgård istället.
Ha en bra fortsättning på helgen!
Susanne

Maria - Snickaregården sa...

Hoppas salvian tar sig bättre nu utan tulpanerna.
Kram Maria