tisdag 8 juli 2014

Det grönskar.......

 
Det är kvavt och fuktigt i luften, gårdagens skyfall hänger kvar och man kan se att växterna frodas och ropar hurra. Äntligen kom det ett ordentligt regn som växterna fick känna av.
Än så länge har jag lyckats hålla liv i min lilla kudd mossa och min gröna oxalis har aldrig varit så fin som i år.
Min oxalis flyttar in i förrådet på vintern och sen under vår kantern får den först flytta in i huset och sen ut i växthuset för att sen få bo ute hela sommaren.

 
 
Ha en underbar dag alla fina
Kram Anna
 
 
 


5 kommentarer :

It's me sa...

Wowwww great corner in your garden....love from me Ria...x !

Stein sa...

Herlige bilder! Krukkene med "kuddmossa" var virkelig lekkert

Rose-Marie sa...

Som vanligt underbara bilder... Ja du Anna jag är i kolonistugan i Varberg... Här har regnet vräkt ner både idag o igår och åskar o blixtrar gör det men får säga som du att det var precis vad växtligheten behövde... Nu ljusnar det så hoppas hoppas hoppas väderspåarna har rätt när de säger att "efter regn kommer sol" .... Såklart det gör!!! .... Växteena jag köpte av dig när jag o mannen var o besökte din fantastiskt vackra trädgård är planterad i "barnlammare" o får bli utplanterade där de ska vara mer permanent nästa vår.... Ha det gott! Kram :-)

ellan sa...

Ja, jisses vilket regnväder! Fast det var behövligt, det håller jag med om.
Hoppas du har det riktigt bra!

Lotta sa...

Så fin din oxalis är. Du hade en stor röd oxalis på andra sidan vid uteköket som imponerade på mig vid "Tusen trädgårdar". Har nog mest lagt märke till de röda - men ska nog spana mer på de gröna också i fortsättningen - så fin den är!