tisdag 19 augusti 2014

Chutney med chili.....

 
I helgen blev det gjort rabarberchutney för första gången. Jag fick massor av rabarber av min snälla moster och till det min egenodlade chili. det blev super gott och jag säger bara att detta ska göras fler gånger. Jag ha ren rabarber själv men den är inte så stor än, är det någon som vet när det är bäst att flytta den?

 
 
Rabarberchytney med chili
 
1 kg rabarber
4 rödlök
1,5 dl vatten
3 msk ättika 24%
Hacka och blanda allt i en stor kastrull låt putra i 10 min, sen tillsätt..
 
6 cm ingefära som ska rivas på ett rivjärn
2 msk curry
1 hel vitlök inte sån med klyftor utan en hel
10 dl strösocker
 
Blanda i allt i den kokande massan och låte sjuda i ytterligare 30-40 min.
 
 
Smaklig spis!
 
Ha en härlig dag
Kram Anna
 
 
 
 


2 kommentarer :

Rost och rädisor sa...

Vilken spännande kombo! Här har det blivit inlagd småsquash idag, som gurkor ungefär.

Ha det så gott
Anette

Almbacken sa...

Mums!!!

Dina växthusdrömmar.....jag fnissade för mig själv. Har bara väntat på att det skulle komma:), Klart du ska ha ett växthus där. Platsen skriker ju efter det....

Kram, kram
Maria