söndag 6 december 2009

Julbak, Saffrans stjärna





God kväll alla.....

Förlåt att jag inte har varit inne på några dagar. Tiden vill inte riktigt räcka till, men det känner säkert många till nu i juletid. I går var jag på stan hela dagen och handlade julklappar och det blev faktiskt en hel del. Idag har jag stått i köket hela dagen och julbakat. Det har blivit lusse katter, saffrans bullar och favoriterna "saffrans stjärnor". Hela familjen har varit på mig i flera veckor och frågat när det är dags för julstjärnor, som sagt tiden har inte räckt till.
I mitten av stjärnorna och ut i spetsarna eller vad man kallar det har jag lagt en röra av (smör, saffran, florsocker) mycket gott. Trevligt att servera med pudrat florsocker på.

Kram Anna

3 kommentarer :

Marie sa...

Mmmm.... ser gott ut! :-)

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Heej Anna!
Vi hade det jättetrevligt på Öland!
God mat, fint hotelrum och jättetrevligt sällskap...Kunde inte bli bättre :)

Jag ska baka lussekatter nu i veckan, måste pröva att göra dina saffransstjärnor då också för de ser så fina och goda ut! :)

Redskapshållaren du frågade om finns på Nordljus http://nordljusinredning.e-butik.se/.

Kram Linda

Fröken Generös sa...

Hej! Vilken fin blogg du har! Själv är jag ny i bloggvärlden och försöker lära mig så mycket som möjligt. Hittar inspiration lite varstans - Nu vet jag att jag hittat en ny blogg (din!) som ger massor av inspiration och sköna tips! Gillar också Hemma Hos Emla! Helena