onsdag 10 februari 2010

Amerikansk veranda......

Bild: Martha Stewart

 
Foto: Country Living

I bland blir man rädd för sig själv....satt i tankar och funderade i bilen på väg till jobbet och när jag kommer fram är det nästan så man undrar hur kom jag hit?? Skrämmande...... Är det bara jag  som råkat ut för detta?
Jag satt och funderade på vårt hus, trädgård och vad som ska göras till sommaren, vi påbörjade en utvändig renovering av vårt hus förra sommaren som tyvärr pga regn inte kunde färdig ställas. Jag skulle kunna tänka mig och byta ut mitt 70-tals hus mot ett av ovanstående. Skulle vilja ha en sån härlig veranda att njuta av.

 Bilder: Lucas Allen Country Living

 Den klassiska hängade soffan, härligt. Men tror nog inte att det går att lösa så lätt på mitt gammla 1-plans hus.  Vi har tänkt bygga en form av solskydd typ det på bilden nedan men i aluminium tror vi.
Fortsättning följer.....till sommaren.

Bild lånad på nätet

Kram Anna

6 kommentarer :

Mycket annat & lite betong sa...

Hej!
Det ska bli spännande att se hur ert solskydd blir.

Hälsningar Agneta

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vem skulle inte vilja ha en sån veranda... eller hus för den delen! Men man får göra det bästa av det man har ;0). Blir säkert jättesnyggt med ett sånt solskydd, kanske med någon klättrande ros eller klematis?
Kram/ Anna

Hanna sa...

Amerikansk veranda står högt på önskelistan här med :) Och en sån hängande soffa har jag tänkt att vi ska hänga nånstans, men tyvärr så går det nog inte. Iaf som vår altan och veranda är byggda idag :)

Spännande med renoveringen!

Ha d gott!
Kram Hanna

Limetwig sa...

Ohhh så fina bilder du bjuder på idag (också). Älskar dessa verander, ska försöka fixa nått som kommer någonstans i närheten i alla fall nån gång, bara måste :) Tack för lavendel tipsen! Åse

annashusidingtuna sa...

Hej!
Vilken trevlig blogg du har!!!
Kram Anna

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Det är så snyggt och ser så mysigt ut med en stor amerikansk veranda som går längst med hela huset!

Hoppas det gick bra med veckan invägning!!

Vilka underbara bilder från din trädgård nedan.
Vill bara se mer, ska bli spännande att följa när din trädgård så smått börjar vakna upp :)

Ha en fin dag!
Kram Kram