söndag 25 april 2010

Ops I did it again......


.......idag har jag fått om man säger lite onödigt mycke färg på min näsa. Så då var det dags att ta fram mitt stift med solskyddsfaktor 30 igen. Varje år bänner jag min näsa alldeles för många gånger, den sticker väl ut lite för mycket...... Jag är tyvärr en sån som inte blir så brun utan bränner mig väldigt lätt....tyvärr. När man är ljus hudad så ska man vara väldigt försiktig och med åren blir man ju klokare...eller? Men det är lätt att glöma bort att smörja näsan fast jag försöker......hahah.

I morse började maken och jag dagen med en lång tur i skogen, jättehärligt. Sen har det varit trädgård för hela slanten. Tråkigt att helgen går så fort...


Här har jag planterat några "trampnarv och backtimjan" som jag hoppas ska breda ut sig som en matta och dölja den tråkiga mossan. Båda blommar med små vita blommor och är väldigt tåliga.


Idag har första tomat plantan fått flytta in i växthuset. Hoppas det inte är för tidigt, tog bara en planta och testar först. "Elin" heter denna tomat, en fin välkänd sort för växthus. Stora goda frukter.

Hoppas ni alla trädgårds tokiga hjälper mig att få igång Svenska Trädgårdsbloggar.
Tanken är att ha en samlingsplats precis som Lis har startat Svenska Inredningsbloggar.




Ha en skön kväll

Kram Anna

7 kommentarer :

Hanna sa...

Hej Anna!
Jag har också spenderat helgen i trädgården... äntligen är nästan all snö borta! Har blåsor på fingrarna efter sekatören... farit runt som en liten iller i rabatterna :P

Vad fint du har vid ytterdörren!
Jag törs inte ställa in något alls i växthuset än...

Ha en skön söndagkväll!
Kram Hanna

Almbacken sa...

Snyggt!!!!

Jag vill också ha trampnarv....

Kram / Maria

Limetwig sa...

Lycka till med trädgårdsbloggen ska bli kul att följa. jag som behöver all hjälp med trädgården :)
När jag ser ditt fina rabarberblad vid entreen så blir jag så nällad, har sagt jag skulle göra det i flera år men ännu inte blivit färdig till det... men i år!!!
Ha det bäst! Åse

Annas Lycka sa...

Önskade att helgen var längre men oj så fort den tog alut. Skall kolla in mer hos dig imorgon på jakt efter inspiration.

Har du nån ide om nån text/ord man kan skriva på en vit trälåda som jag skall plantera i?? Helt tomt i skallen......

Sov gott! anna

Mys och hemtrevnad sa...

åhh jag längtar fortfarande efter mitt växthus. Vill greja nuuu...såg dock på vädret att det kan komma snö i slutet av veckan(kristihimmelfärds helgen) va?!?! Är inte april slut snart så vädret kan sluta luras? Har som sagt länkat till din trädgårdsblogg på min sida och har även gått med som följare! Skall bli interessant...mvh semlan

Photo by Maria sa...

Ja akta näsan, smörj den ordentligt..

Önskar dig en bra start på den nya veckan..

Kram Mia

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Tack för att du tar dig tid och kikar in hos mig, trots att jag inte hinner vara så flitig hos dig längre. Håller med om att helgen alltid går sååå fort... Det är ju så mycket man vill göra nu.
Hoppas du får en toppen vecka, och akta näsan, fniss!
Kram Lotta