lördag 26 juni 2010

Härligt väder och härlig helg.....




En fest avklarad och en som återstår denna härliga helg. Midsommar firade vi som vanligt med vänner familjerna A och S. Mycket trevligt som vanligt och vilket underbart väder vi fick..... det känns som en evighet sedan vi kunde sitta ute och fira midsommar. Underbart....

I dag tar vi en paus dag....men har lite småsaker att göra inför morgon dagen då lilla sonen E ska konfirmeras (ja lilla och lilla, det kan diskuteras när man är 15 år.) Vi har gjort det enkelt för oss och beställt smörgås tårtor och min kära moster har bakat tre sorters småkakor, ett stort tack till henne. Vi tänkte köra massa småkakor istället för tårta då det känns lite som tårta på tårta och vem gillar inte en massa goda hembakta småkakor. Så nu ska jag som älskar att baka fixa till några fler sorter....kanske sju sorter att bjuda på men då ska jag hinna med 4 sorter idag och ja det återstår att se.........hahaha skulle inte förvåna mig om det blir så.


Först som vacker blomster knopp och sen som underbar utslagen blomma......min vackra doft pion blommar för fullt, tyvärr har jag tappart bort etiketten och vet inte vad den heter. Jag önskar att jag hade mer plats i min trädgård för pioner är så vackra....
2 veckor kvar till efterlängtad semester, äntligen kan man påbörja nedräkningen 9 dagar kvar att jobba.......jippiiiiiiiiii

Ha en super bra dag
Kram Anna 

4 kommentarer :

Vita rosor och förgätmigej sa...

Visst är de vackra! Skulle kunna fylla hela min trädgård med pioner! Synd bara att de blommar så kort tid, men man kan ju välja flera olika arter för att få längre blomning... Ha en underbar dag i morgon!
Kram/ Anna

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Hoppas ni alla får en riktigt fin dag imorgon och visst är det gott med små goda hembakta kakor!
Att njuda på hembakta kakor är verkligen något som glömts bort tycker jag iaf, vet inte när jag sist blev bjuden på hembakta kakor hos någon, de enda gångerna jag kan minnas är hos farmor, hon brukar ha 7 sorter minst :)

Verkligen vacker doftpion!!

Varma midsommarkramar / Linda

Anonym sa...

Hej! Vilken härlig blogg du har! Massa underbara bilder och mysig text. Jag snybblade in här av en tillfällighet men la dig genast till för bevakning för hit vill jag komma tillbaka. Kram

Fröken Generös sa...

Hoppas konfirmationen gick bra idag!! Jag njuter också av härliga pioner i trädgården - synd att dom inte varar så länge bara. Jag räknar ner till semestern med dig!! Kram Helena