tisdag 22 juni 2010

Lite tid för........



........fotografering har jag när jag mest är ute i trädgården med Alvin. Den här aklejan köpte jag förra sommaren och den är så vacker i färgen. Tyvärr är den ett minne blott då lilla Alvin tuggade av den enda stänglen där var...så det så. Nästa omgång allium bollar har börjat blomma lagom nu när de andra just har blommat över, tyvärr vet jag inte vad denna heter men den är minst tre gånger så stor som mina andra vanliga allium och blommorna är som små stjärnor.


Mitt lilla fågel bad tömde vi innan Alvin kom och det var nog tur, annars hade vi fått torka våt hund 10 gånger om dan tror jag. Jag sprutade vatten i botten och i for Alvin, jippi slabba med vatten super kul.......han for i och ur och hade roligt. I dag tänkte vi ta en kort tur ner i byn med bilen och se hur det går, det gäller att han vänjer sig så sakta........

I dag har jag gjort rabarber paj för vänninan T kommer på besök under eftermiddagen. Lite tjej snack och så vill hon såklart träffa Alvin. I kväll kommer sonen V flickvän hem från semester i Grekland och vad jag förstod raka vägen hit för att äntligen få träffa Alvin.

Ha en härlig dag vänner
Kram Anna

8 kommentarer :

Cilla sa...

Mysigt med en snackstund. Fast hon kanske mest kommer ligga på golvet med Alvin ;-)

Tyvärr vet jag inte vad blomman hetre. Du får sätta ut en blänkare på den trevliga hemsidan Svenska trädgårdsbloggare ;-)

Cilla♥

The Secret Garden sa...

Hihi det är en riktig labbe det, älskar vatten och att busa i vatten! :) Känner jag ju igen.
Och så måste jag nog säga att den finaste blomman i din trädgård är Alvin! Ska bli så roligt att se bilder på honom nu som valp och under tiden han växer upp.

Ha en fin dag båda två!

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Alvin har stulit mitt hjärta:-))
Den minen är för söööt!!

Fröken Generös sa...

Ville bara säga Hej!! Din lilla valp är urgullig - antar att det är som att ha en bebis på nytt! Alldeles underbart! Kram Helena

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Söt vovve... Snygg alliumboll och akleja... Lite svinn får du räkna med.... :-)

Ha det gott!
/Charlotte

Annas Lycka sa...

Han är ju för söt den där lille Alvin :)

Hoppas att solen skiner på dig i dag och att du får en härlig dag.

Kram Anna

Mys och hemtrevnad sa...

vilken busig liten vovve...hihi...kramis semlan

Annelie sa...

Den där Alvin, han får mitt hjärta att slå lite snabbare. Sååå söt. Mina två pojkar och man har tjatat ett par år nu om hund och labrador har varit bland de hundraser som diskuterats. Älskar själv hundar, men inte hundhåret de sprider omkring sig och lorten de drar in. Men, jag har nästan gett mig.
Fågelbadet är jättefint i markhöjd, har jag aldrig sett förut. Helskööönt. Speciellt med stenarna runtom.

Ha det gott!

Annelie