söndag 25 juli 2010

Nu händer det något.....


 .....hela tiden....vi håller på och byter de delar som har panel på vårt hus och nu håller vi på och målar för fullt. Först ska det grundas med olja sen grund färg och sen till slut ska det målas två gånger. Ett jäkla slit om man får säga det så men det kommer bli klart under veckan så maken hinner bygga en viktig sak till trädgården innan den ska visas upp den 8 augusti.

Min svarta grind är klar efter att maken har snickrat och jag har målat den 4 gånger, kanske det blir en omgång till....men riktigt nöjda blev vi.




Här har vi en väldigt blåsig dag och en smula kallt är det....men skönt med någon paus dag så man får gjort lite inne med...visst är väl rosenstavarna underbara, i år har jag även köpt vita som dock inte har kommit lika långt.
Nu ska vi sätta oss i bilen och köra till "Klinta"


Ha det underbart
Kram Anna

15 kommentarer :

cat sa...

Svart är himla snyggt till all grönska!
Himla fin grind.
Ha de gott. Catarina

UggledaLen sa...

Du har det så snyggt!!

KRAM!

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Snyggt det blir!
Anna, jag har mailat dig förra veckan... har du fått det? H.

Vita rosor och förgätmigej sa...

Verkligen en vacker grind! Låter som om ni har fullt upp... Men så är det sommar också ;0). Till vintern går vi alla trädgårdsmänniskor i ide, och njuter av det till på köpet.

Kram/ Anna

Anonym sa...

hej
så fint...ska bli väldigt kul att komma den 8:e och titta på din trädgård
//susanne
www.bambuochbetong.blogg.se

Mys och hemtrevnad sa...

åååååååååå vad händer den 8 augusti? Spännande! Hur fint i er trädgård som helst...njuter av bilderna som vanligt...kramis semlan

Anonym sa...

Hej Anna
Två personer komemr i allafall den 8 augusti..jag och min kusin..
Kram
Susanne
www.bambuochbetong.blogg.se

Cilla sa...

Vilken fin grind ni gjort!
Hoppas ni hade en mysig dag på Klinta. Jag har ännu inte kommit iväg dit, men jag har två veckor kvar på semestern.

Cilla♥

Unknown sa...

Rosenstavar är SÅ fint! Hade rätt många ett tag men sen försvann de (säkert på grund av misskötsel!).
Grinden blev väldans fin,
Charlotta

Sophia Callmer sa...

Ja nu sällar jag mig till alla som gillar din grind, den är riktigt snygg!
Rosenstavar är fina här har de också dött tyvärr, för torrt.
Sophia

Limetwig sa...

Så snyggt det svarta bryter det gröna! Me like! Åse

Unknown sa...

Guud, va snyggt du har det. Har kollat runt här en bra stund.
Ha det bra!
*Camilla

Susihus sa...

Så fint med svart grind. Oj så spännande detta låter med öppna trädgårdar ska genast titta mer på och kanske lägga upp en ny semestertur. Må gott och tack för titten av din fina sida.

Anonym sa...

- Så fin hage og blogg du har! Fant fram til deg via "Tankar från Trädgårdsmästern", og er lykkelig over at det finnes bloggere med en mer stram og moderne stil. Takk for inspirasjon, jeg gleder meg til å følge med!
Hilsen Hilde, Norge

skogstorpet sa...

Riktigt snyggt med svart i trädgården, det lyfter fram det gröna. Vi kommer att gör ett planteringstråg i trä som vi tänker måla svart. Får se om det blir denna säsongen eller till nästa dock...