onsdag 21 juli 2010

Vi pustar ut.....





 


 

Vi fick ett glädjande besked hos veterinären i måndags, vi slapp op och hans sår läker fint. Vi har ett nytt återbesök på måndag men allt ser ut att bli bra. Tack och lov......

I går han jag med ett besök till Flyinge plantskola, jag hade ett presentkort som låg och tryckte i min plånbok och det finns massor av växte som jag vill ha och gärna innan den 8 augusti då min trädgård håller öppen visning. Har anmält mig till " Tusen trädgårdar" här kan du se om det finns någon trädgård nära dig som har öppen visning.
Det blev inhandlat 3 fräcka svarta bambu pinnar i modell större, några svarta trampstenar från Hasselfors garden, stäppsalvia, blodax, rödbladigt fjäderborstgräs, 10 plantor lavendel till min redan stora samling på 70-80 plantor. Sen köpte jag även 3 plantor krypkotula som är lite svart bladig marktäckare som tål att gå på, de planterades vid mina buxboms klot men det behövs fler så det får bli en tur till till plantskolan.......vilken tur man kan ha.   
Vad som ska ske med bambupinnar och trampsten får ni se inom kort. Nytt projekt på gång som helst ska vara klart till den 8 augusti.



Som ni ser på Alvins vänstra sida så är han rakad och man ser en bit av såret men som sagt det har blivit mycket bättre.

Är det någon som vet när det är dags att klippa stäppsalvian för att få den att blomma igen?


Ha en härlig vecka
Många kramar Anna


12 kommentarer :

Cilla sa...

Men stackars Alvin... Skönt att det är på rätt håll!!

MEN vilka underbara bilder du fortsätter visa!!
Du är ju bara sååå grym..

Ha det bäst kompis!!
Kram Cilla

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Åhh, ni har också en valp...visst är det härligt! Härligt att höra att han mår bättre. Här har vi en sheltie på 5 månader, livet har verkligen förändrats till det bättre sedan han kom in i våra liv! :o)
Himla fin trädgård ni verkar ha, återkommer snart igen!
Ha en finfin sommardag,
Lydia

Unknown sa...

Vilken söt valp ni har och vilken tur att hans sår läker fint!

Jag vet inte med stäppsalvian, men om den ska kunna hinna sätta nya stänglar med knopp och dessutom slå ut inom 2,5 veckor känns det som hög tid nu.

Tack för fantastiska bilder. Det var fantastiskt snyggt med svarta bambupinnar!

Ha det gott,
Charlotta

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Så skönt att såret läker som det ska, stackars Alvin.

Så himla söt han är!

Vad spännande och kul med öppen visning, hoppas att många kommer!

Din trädgård är verkligen vacker och det måste ligga mycket jobb bakom. Ert växthus ligger så underbart inbäddat.

Ha det gott!
Kram kram

Limetwig sa...

Stackars er lilla voffsing... Skönt att han mår bättre!
Kul med nya projekt, piggar alltid upp! Ha det bäst! Åse

House number 15 sa...

Skulle gärna vilja se din fina trädgård men blir lite för långt att åka. Förstår att du pysslar som en tok och bambupinnarna skulle jag också vilja ha;)

Skönt att Alvin är på bättringsvägen.

Kram C

cat sa...

Jösses, vad fint ni har! Tur att jag avstått från att visa upp min trädgård i år, jag sparar ett tag på det. Men snart så, snart är vi (kanske) klara. Blir man någonsin klar, och nöjd med sin trädgård?
Ha de gott i värmen. Kram Catarina

Anonym sa...

Hej
åh så kul att du ska vara med i tusen trädgårdar rundan...jag kommer....
//Susanne
bambuochbetong

Edith och Jag sa...

Skönt att lille Alvin är på bättringsvägen.

Verkar som du har spännande projekt på gång. Väldigt nyfiken på vad som ska hända med de svarta bambupinnarna.
Maria

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej Anna!
Snygga projekt på gång:-)
Ha det gott! H.

The Secret Garden sa...

Oj, stackars Alvin...men tur att det gick bra!
Här hos mig stormar det så jag gick in ett tag, hatar hård blåst. Håller på att binda upp blommor som bara vill blåsa av hela tiden!! Verkligen frustrerande! Och håret blåser åt alla håll...och så är det den där Byvandringen om några timmar, "kul" i den här jäkla stormen!!!

Ha det gott!

Cilla sa...

Vad spännande det ska bli att se vad du ska göra med bambupinnarna. Lägger du själv alla kantstenar? Det är verkligen snyggt i trädgård.

Skönt att Alvin mår bättre!

Cilla♥