tisdag 18 januari 2011

Funderingar.....

Bilderna lånade från Home & cottage

Mina funderingar och tankar fortskrider sakta om den delen i trädgården som ska ha ett japanskt tema (vår baksida av huset). Känner på mig att det inte blir lätt men jag ska i alla fall göra ett försök. Ett utomhus kök står på önskelistan lika så gör ett utomhus spa med bubbel och en härlig myshörna. Min svåger och svägerska skaffade ett utomhus spa och jag var väl sådär i början men jisses så underbart det är, så det står högt på önskelistan. Jag gillar det grova betong köket på den översta bilden, det hade gärna fått flytta hem till mig.


Ha en härlig dag
Kram Anna

9 kommentarer :

Snäckskalsdalen. sa...

Häftigt utekök!
Jag kan tänka mig att det är härligt med utespa, jag har aldrig provat, men jag öppnar fönster och dörrar i badrummet och låtsas att jag bubblar utomhus, jag!
Japanska trädgården ser jag fram emot väldigt mycket, som sagt var.
Kram

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Vilket charmigt utekök!!! Både spa och utekök är ju härligt... förstår att det blir ett klurigt val det där... om du inte får plats med båda ;-) Snyggt lär det bli i vilket fall som helst när du är farten...... :-)

Många kramar
Charlotte

Furulunden sa...

Viktig med drømmer og noe sted skal man jo finne inspirasjon. Jeg kunne nok hatt flere forskjellige stilarter,det er jo så mye fint å se andre steder, men man må jo begrense seg, i alle fall er det min erfaring. Flotte bilder du har lånt:)

Cilla sa...

Ja, vem vill inte ha ett utekök. Men hinner knappt hålla ordning i köket där inne ;-) Underbar bild!

Jag vill ha ett romantiskt medelhavskök. Ritar för fullt på det nu.

Min mailadress är cecilia.sjostrand@bredband.net

Kram Cilla♥

Emmas utsikt sa...

Ja tänk att ha ett eget utekök! Och gärna i betong..mysigt. Som det är nu är kidsa så små och utemiddagarna alltför få. Det blir som regel en korv på grillen till de och ibland en bättre sallad till oss... men så småningom så!

kram!

Helena sa...

Snyggt med betong!Det är ju bra att planera länge o tänka igenom det hela.Det är så mycke man vill ha :-)
Kram från mig!

Lotta sa...

Mycket snyggt utekök! Bekanta till oss har sitt utespa nedsänkt i terassen. Helt underbart!!!
Ha en fin vecka.

Limetwig sa...

Gu så fin inspiration! Ska bli kul att följa arbetet med trädgårdsplaneringen. Man kan kanske lära sig ett och annat... :)
Ha det bäst! Åse

AnnaHelena sa...

Vilka underbara planer du har för din trädgård. En liten japaninspirerad plats gjorde vi 2009. Det är så fint med grus och vatten. Ska bli kul att få följa ditt arbete.

Kram // AH