tisdag 8 februari 2011

Bara labradorer......



........i gruppen och fullt ös. Vi är 7 personer med våra labradorer i olika åldrar som går kurs tillsammans. Se så fint dom sitter kvar, Dom är två gula, två svarta och tre bruna labradorer, Alvin är den ljusare av de två gula och sitter närmst på bilden.
Som tur var så hade det frusit under natten till söndagen så marken var helt ok, trots allt regn under veckan så var man lite nervös hur gegigt det skulle vara där.


Jag ser fram emot varje söndag och få träna med Alvin för det är super roligt. Man ser hur han utvecklas även om det är en lång bit kvar, han är ju bara 9,5 mån. Efter kursen däckar han totalt och sover i många timmar och det säger en del och att det ger honom massor.

Ha en härlig dag
Kram Anna


8 kommentarer :

Monica sa...

Hej !!!!
Åh, vad mycket fint jag har missat !!!
Men nu har jag läst in mig,väldigt intressant är det att vi båda två har söner som ska in på gymnasiet i höst. Men min son är bara 13 år. Så stor skillnad är det på Italien och Sverige. Min dotter är 15 och går redan andra året på gymnasiet.
jättekul med hundkursen och oj,oj, vilken fin trädgård du har !!!!
Kram, önskar dig en trevlig dag !!!
Monica

Cilla sa...

Vilka fina bilder! Han är duktig, Alvin! Hoppas snart värmen kommer så ni slipper frysa!

Cilla♥

...C o w R o a d... sa...

That looks great Anna! Our lab Olive just turned 10 two days ago so I think she is a bit old for this but just look at those guys sitting there paying attention: awesome! :-)

Kristina Bonander sa...

Hej Anna,

Äntligen har jag varit inne på din blogg. Roligt med lite hundar bland allt "grönt"! Lilla Alvin är ju så söt på bilden i högermarginalen. Förstår att han är er ögonsten!
Välkommen också som följare på min blogg. Hoppas att du ska hitta något roligt att läsa där.
Kram
Kristina

Fröken Generös sa...

Gullig han e lille Alvin! Hoppas vi får se fler bilder framöver! Kram Helena

Helena sa...

Visst är det kul att träna hund!Man får ju sån glädje med en lydig hund :-)lite busiga är de ju ibland ändå...
O tänk aldrig blir dom så trötta som när de varit med andra hundar!
Kram från mig!

AnnCharlotte sa...

Kul med hundkurs...
Härlig bild när de sitter där med full koll på matte/husse....

Limetwig sa...

Visst är det kul att ha nåt att se fram emot när veckan känns lång o trist...
Blev impad av dina vaniljhjärtan :) trodde det var jätte svårt och krångligt... men det verkar ju inte så på beskrivningen :)
Ha det bäst! Åse