lördag 26 mars 2011

Före och efter.......


Blir det idag......kloten fyndade jag i veckan och det var en självklarhet att dom skulle bli svarta. Jag har fått frågan om vilken färg jag anv, den är köpt på Lödde köpinge plantskola och är speciellt till krukor och andra keramiska saker. Har hört att även andra plantskolor har liknande så hör dig för.


Lördagens baguetter är bakade och nu bär det av till Flyinge plantskolan för inköp av lite vår blommor och kanske slinker det med lite annat också........hoppas jag......
Här är det strålande sol och helt vindstilla så tala om att trädgården står och kallar på en.

Ha en härlig lördag
Kram Anna


Stort tack till dig som lägger din röst på mig i Isabellast blogg tävling du har chans att vinna en prenumeration på tidningen.




14 kommentarer :

Snäckskalsdalen. sa...

Har du redan hunnit baka på morgonen, oh, tänk om man hade sån energi.
Vi har strålande sol men precis pånollstrecket och tjälen är kvar i jorden så här blir nog bara vovvepromenad idag. Inget trädgårdsarbete alltså. Annars hade det varit kul att åka på plantskoleutflykt.
Kloten blev jättefina!
Agneta krakm

Snäckskalsdalen. sa...

Glömde säga, jag har röstat på dig hos Isabella. Så klart!

Myownhome sa...

Hittade din blogg via "isabellas" och kommer absolut kika in till dig fler gånger. :)
Du visar verkligen massor med fina och inspirerande bilder.

Ha det gott
/Johanna

Mycket annat & lite betong sa...

Så snyggt det blev med den svarta färgen!
Här är det för tidigt att göra något i trädgården. Det blir födelsedagskalas hos syrran i stället.

Trevlig helg!
Agneta

Marie Lithén sa...

inser plötsligt att jag ju har galet mycket vackra krukor och klot, de behöver ju bara lite färg! Snyggt blev det hos dig!

Marina sa...

De där baguetterna skulle jag gärna vilja ha recept på om det är möjligt. Ser goda ut!

Kram!

Möllebacken sa...

Så fint det blev, ska kolla upp sådan färg.
Lycka till med röstningen :)))
Kram Pella

Almbacken sa...

Härligt, härligt!!! I morgon är det jag som målar nuinförskaffade krukor.

Bröden ser ljvliga ut.

Kram Maria

Christina sa...

Kloten blev verkligen fina! Här hos mig är det fortfarande för kallt och stelfruset för att kunna göra något i trädgården!
Ha en fortsatt skön helg!
Christina

Katarinas trädgård sa...

Snyggt, snyggt! Här står några nymålade krukor och väntar på innehåll, ska det bli en myrten tro?!
Kram
Katarina

Unknown sa...

Stort grattis till nomineringen hod Isabellas! Va roligt.

Kramar från Kungsbacka

Vardag och flärd sa...

Det var inte fel att måla dem svarta, blev jättesnyggt!
Ha en fortsatt fin helg och hoppas du fick med dig mycket fint från plantskolan!
Kram Eva

Fröken Generös sa...

Visst är Lödde-färgen toppen!! Skall själv måla krukor imorgon..... Och Baguetterna - oj vad fina dom blev - jag införskaffade baguetteplåt i Köpenhamn i veckan så det kanske hinns med lite brödbak imorgon också. Kram Helena

Photo by Maria sa...

Snyggt blev det med svarta klot..

Och vad gott de baguetterna såg ut.. Hoppas de var lika goda som de ser ut fast det tror jag ju förstås att det var..

Kram Mia