måndag 21 mars 2011

Nu känner man våren i luften.....


...fåglarna kvittrar under Alvins och mina morgon promenader. Det är ljust och skönt ute, även om man känner av nattens frost i gräset så vittnar det om att dagen kommer bli fin och visst blev det så i går. Solen sken från en blå himmel och det blev en fika på bänken, det var knappt så man ville lämna den sköna platsen i solen men löven som finns i hela trädgården , ropade på mig att de ville inte flyga omkring mer. Det blev en massa säckar som behöver komma till tippen, tänk så fort vi varit där så blir det nya, tyvärr är jag ingen kompost människa och inte har jag någon plats heller....

Den fina gjut järns krukan fyndade min mamma till mig igår och tala om att jag blev glad...jag har länge velat ha en men tycker att prislappen alltid är för hög men nu hade jag tur och mamma fyndade på halva priset. Nu hittade mitt buxboms klot som jag köpte på det stora varuhuset för ett tag sedan hem och fick en fin plats.



Min stora clematist klippte jag ner igår och kvar blev ett skelett men det är grova grenar i den nu och den brukar bli så stor och vacker.


Ha en härlig dag
Kram Anna



12 kommentarer :

Anna Vattenkanna sa...

En sån gullig mamma du har, ja jag har ju träffat henne så du kan gott krama om henne från mig ;-)

Ha en bra vecka!

Kram Anna Vattenkanna

Charlotta sa...

Oh en sådan kruka skulle jag med vilja stoltsera med. Vackert med det rostiga till det gröna!

Annelie sa...

Rar mamma du har som går och fyndar åt dig, och som dessutom vet vad du gillar och vad du vill ha.
Här är våren också äntligen på gång.

KRam

Photo by Maria sa...

Vilken snygg rostig urna du fick.. Och vilken mamma som tänkte på dig när hon såg den..

Clematis är ju tåliga och växer hur mycket man klipper i dem så den kommer nog att bli fin i år igen..

Kram Mia

Helena sa...

Men vilken gullig mamma!Den var ju jättefin.En så skulle man ha lite höjd på den!Mina är av lägre modell.
KRAM från mig!

AnnaHelena sa...

Ursnygg urna! En sån skulle jag också vilja ha! Det blev fint med buxbumen i den. Den där kommer att vara fin alla tider på året!
Kram

M/S Design sa...

Alltid snyggt med rost!

Snäckskalsdalen. sa...

Sådana urnor är så fina, jag har fått en liten liten en av min svägerska. Eller rättare sagt, jag bad att få den och jag är väldigt förtjust i den. Passar fint med häftiga stolen.
Agneta kram

Stina sa...

Vilken snäll mamma du har! Den var ju ursnygg! Ja, äntligen är ljuset här....

Kram,
Stina

Limetwig sa...

Ja nu är det verkligen vår i luften :) lovely!
Har länge tittat på sån kruka fast i svart men som sagt...prislappen har aldig fallit mig i smaken, tyvärr!
Ljuvliga bilder, ser din bänk och kommer ihåg att jag ska göra en sån snarast..
Ha det bäst! Åse

Lotta sa...

Så skönt att höra att man inte är ensam listskrivare. En gång satt jag faktiskt och renskrev listor som blivit för många och långa... hur djupt ner i träsket kan man sjunka??!! Det är precis en sån urna som jag har i åtanke till min agave - får skriva ner det genast så jag inte glömmer att jag ska kolla efter en sådan när jag är ute och shoppar.
Kram

Cilla sa...

Mycket snygg kruka. Din mamma har bra smak!

Jag börjar jobb apå gården nästa fredag- ska dit i morgon och planera vårens arbete! Ska bli sååå kul!
Ska ta lite bilder och visa på bloggen!

Cilla♥