onsdag 10 augusti 2011

Min ljugar bänk......




Bänken som maken gjorde förra sommaren är verkligen super, Den anv både som sittplats och att ha massa krukor på så den fyller sitt syfte till max.


 
Mina rosenstavar kan jag inte helt komma överens med och jag funderar på om de ska bort helt eller om jag ska flytta dom till en annan del av trädgården.....visst är dom fina när dom blommar men vägen dit och efter är lite små tråkig.


Min pergola på framsidan är helt igenväxt och precis som jag vill ha det. Tyvärr har det nästan inte varit några blommor alls på kiwin och jag tror det beror på att vi fick ett par frostnätter väldigt sent och alla knappar som börjat titta fram frös och vissnade ner, eller kanske är det allt regn som kommit till Skåne, vem vet?


Ha en härlig dag, nu är det onsdag redan och var tar veckan vägen......

Kram Anna



14 kommentarer :

Berit sa...

snygg bänk men fina saker på. Jag har också rosenstav men den vita och grubblar också var den ska bo just nu, kanske längre bak i rabatten så man bara ser då den börjar blomma??
Ha en underbar dag!!

M/S Design sa...

Det ser trevligt ut på bänken/Mariana

Johanna Stålros sa...

Finaste ljugarbänken jag har sett!!! Kram Johanna

Anette sa...

Jättefin bänk - snyggt också att ställa blommor och annat på!
Ha en bra dag!/Anette

Snäckskalsdalen. sa...

Rosenstav är en blomma jag inte riktigt förstår mig på, den är rufsig och lite bökig och bladen ser konstiga ut....jag vet att den varit populär som snittblomma men då tyckte jag den var lite stel....men den blommar ju fint och färgen är fin!
Agneta kram

Giga sa...

Ławka służy z pewnością nie tylko kwiatkowi. U nas też pada i pada i kwiatki maja już dość. Pozdrawiam

Trädgården på Höjden... sa...

Gillar din bänk skarpt. Har man ingen att ljuga för (!!!)så kan man ju alltid prata med Buddha där bredvid sig ;-) Mycket snyggt!

Hälsar Åsa

Christina sa...

Har också en rosenstav, som ser så tråkig ut! Visserligen är den vit, men vissnar snabbt underifrån! Tror jag tar och flyttar den till baksidan, får se om den växer bättre där! Jättefin ljugarbänk!/Christina

Helena sa...

Rosenstav är en sån där växt jag ofta står o tittar på i plantskolan men aldrig slår till...
KRAM från mig!

Anonym sa...

En bänk är alltid bra att ha, både för vackra blommor och trötta ben. Köpte faktiskt en vit rosenstav idag, när den blommar så är den ett tillhåll för många fjärilar.
Kram Birgitta

Ninnis sa...

På den där fina bänken kommer nog lögnen naturligt...=)
Skulle placera rosen staven bland funkior som skymmer den när den ser risig ut.

Kram Ninni

Tant Otteskrufv sa...

Förstår precis din känsla för rosenstaven, min togs bort för några år sedan.Vilken härligt bevuxen pergola. Ska allt visa bilden för maken...:)

A House With A View sa...

Men åh Anna vilken superfin bänk!! En sån vill jag också ha!!! Och så fint du dekorerat på den!!! Din trädgård är så fin, dagens inspiration skulle jag vilja säga!! Tack för det!!!


Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Cilla sa...

Visst är det skönt och praktisk med en bänk i trädgården. Jag har själv flera sittplatser som jag kan slå mig ner på och pusta ut från ogräsrensadet på.

Cilla♥