lördag 17 september 2011

Lördags mys....



Det är härligt att kunna använda sig av naturens egna medel, kastanjer hör till favoriterna då jag tycker dom är så vackra. Helgens väder ser lovande ut och jag hoppas på en njutnings full helg...





Osååå lite lördags mys, detta recept har jag hittat på en annan blogg men kommer tyvärr inte ihåg var det var. Förra helgen gjorde vi dessa godingar och när det var en kvar kom jag på att det skulle fotas till bloggen....

Cake pops

1 paket ballerina kladdkaka kex
50 g philadelphiaost
100 g vit choklad
strössel
pinnar

Kör kakorna i mixer och när det är helt finfördelat lägg i osten och kör ihop. Rulla till små bollar i valfri storlek och lägg i frysen i ca 30 min. Smält chokladen i vattenbad på svag värme. Ta ut blollarna och tryck i pinnar, pensla med den vita chokladen och lägg på strössel eller doppa.
Stick ner dom i frigolit eller ställ i glas och in i kylen igen, går bra att förbereda ett par dagar innan.


Ha en härlig helg
Kram Anna

Om det är hos dig jag har hittat receptet så tveka inte att berätta.



12 kommentarer :

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron vännen ! Ja idag är det ju bara så fint väder.Solen skiner och luften är klar.Visst är det skoj att ta till vara på fina saker från naturen.Ha nu en härlig lördag fina bilder.Kram Rita ♥

Emelie sa...

Ja kastanjer är ju så vackra och goda! Så läckra att rosta och karamelisera... ! //Emelie

Ewa`s Galleri sa...

Visst är det fint med kastanjer ,härliga ,fina bilder du visar
Och det sista ser verkligen smaskens ut
Ha en skön lördag

Anonym sa...

Jag gillar att gå ut i skogen och ta vara på skogens inrednings detaljer... Godiset ser gott ut, måste testa.

Kram Birgitta

Anna Vattenkanna sa...

Fint kastanjepynt! Gillar liksom du att använda dekorationsmaterial från naturen och nu på hösten går det ju verkligen att frossa i allt fint!

Kram Anna Vattenkanna

Ninnis sa...

Gillar att du tar vara på naturen.Några kastanjer hittar jag inte i Piteå men väl mossa och rönnbär som pryder höstplanteringar.

Kram Ninni

Anonym sa...

Hej Anna!

Har du läst mitt mail som jag skrev till dej?

K

smile sa...

Hej! Länkar till dig med några lånade bilder. Hoppas det är ok.

Fortsatt trevlig helg!
:-)

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Vilken fin och stämningsfull ny header du har!
"Kakklubborna" ser och låter smarriga, de måste vi testa :-)
Ha det gott. Kram, Ingela

Vita rosor och förgätmigej sa...

Ååååh, en sådan där godbit skulle jag mer än gärna smälla i mig just nu. Låter fantastiskt gott! Hoppas att er lille Alvin inte har några problem med sina leder för det här är mer än hemskt. Tycker så synd om Freja som måste sitta i sin bur så det gör ont i hjärtat, fast det inte hjälper ett dugg... Som jag ska njuta när hon får börja röra sig fritt inomhus igen! Inget mer gnäll på allt bus hon hittar på från min sida! ;0)

Ha en mysig söndagskväll!

Kram/ Anna

Spirande grönt - sa...

Låter smarrigt!

Ha en fin söndagkväll,
Rebecca

A House With A View sa...

Åh vilka suuperfina bilder!! Oftast är ju det naturen bjuder på det allra finaste...

De där "klubborna" ser ju supersmaskiga ut!!! Receptet sparas, måste testa :))

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka