fredag 2 mars 2012

Drömmen om vår och sommar.....


I går stod jag och drömde mig bort i mitt växthus och tänkte på hur härligt det är på sommaren när det frodas i av olika gröna plantor som nästan står ovan på varandra för att få plats i mitt lilla växthus. Just nu är det en sorglig syn med massa krukor som står där för övervintring och förvaring. Men jag drömmer vidare för i huvudet finns sommar minnena kvar.....tänk så underbart att vi har det framför oss runt knuten...


Min oxialis sen inte lika fin ut för tillfället men den är sparad och står i förrådet för övervintring och jag hoppas den kommer igång här snart. Tyvärr har jag inte frostfritt i mitt växthus så vissa växter får bo i förrådet. Hemtrevnaden övervintrar från år till år och den är så tacksamt fin där den står.

Hoppas ni alla får en underbar fredag
Kram Anna


6 kommentarer :

Humlans Lott sa...

Min oxalis har stått i fönstret på jobbet hela vintern. Den har inte sett rolig ut, men nu.. tjoflöjt, nu har den börjat tuffa till sig.

Ha det gott!

Acchleja-Carro sa...

Ja, nu drömmer vi på sista versen, snart är det verklighet! =)
Ha det fint! /Caroline

Anna Vattenkanna sa...

Ja du... men snart, snart behöver vi inte drömma längre. Älskar din rödbladiga oxalis med rännilen av hemtrevnad vid fötterna - så snyggt!

Kram

Limetwig sa...

Vår vår underbara vår! Snart är den här...
Ha en skön fredag! Åse

Limetwig sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vardagens guldkorn sa...

Ja här är det också en sorglig syn, men snart så!
Lite kallt här ännu och hårt i backen men om det fina vädret fortsätter så ser jag snart krokusar =0)
Kram på dig!
Linda