fredag 7 februari 2014

Å andra sidan...


 
..är dagens tema i Blommig fredag.  
 
Jag vill ha många fler träd i min trädgård och jag blev så ledsen när Sven blåste sönder min rönnsumak i december. Visst är det lätt att ersätta med ett nytt och tur det inte var värre men å andra sidan hade det varit fint om det hade fått stå kvar. 
 
 
Jag är ingen ros fantast och när jag fick denna av min snälla make förra sommaren var det bara att hålla god min. Men å andra sidan så har den blommat så mycket att jag börjar tycka om den. Den får nog stanna ett tag till :)
 
Ha en härlig fredag alla fina
Kram Anna
 
 
Ciao
 


15 kommentarer :

TittisTrädgård sa...

Så trist att Sven blåste ner ditt träd, men å andra sidan var det snällt av maken att trösta dig med en så vacker Ros! Den ser ljuvlig ut, kan nästan känna doften ända hit/ Kram Titti

Ninnis sa...

Synd på trädet men å andra sidan var din stamning också snygg...kanske går där sätta något klättrande...=)

Trevlig helg !

Kram Ninni

Hemma på Sjuan sa...

Synd när naturen ställer till det! Men vacker trädgård har ni och snart börjar den spännande perioden när allt kommer fram, kram Suss

Martas rike sa...

Att se möjligheter i förödelse är en utav trädgårdens och naturens viktigaste budskap.
Ha en bra fredag
Marta
PS. Vilket utekök!

Anette sa...

Det är alltid tråkigt när växter blåser sönder sådär. Men du kan ju sätta någon klätterväxt i. Tänk dig en ros som klättrar där - när du nu börjar gilla rosor ;) Ha en fin helg!

Anette

Meta sa...

det är tur att man kan ändra sig. det kanske kommer igen om du pratar mycket med det, hihih, annars får du väl sätta ett nytt
Ha en fin dag
Kram Meta

Anonym sa...

Jag tror också på att man kan "lära sig" att älska en ros. Jag försöker så gott jag kan då rosor inte tillhör mina favoriter. Jag är lite småkär än så länge i min Austinros som jag skaffade förra året, få se om känslorna växer annars åker den bort :)
Ha det gott!/Anna

trädgårdsdrömmar sa...

Tycker rosen är fin.
Kram

Veronica sa...

Det är bäst att du passar dig för rosorna!! Man blir lätt drabbad av ros-sjukan!
Jag tyckte som du om rosor tidigare. De var mest till besvär men så kom den där ros-bacillen.....

Kram och Må gott!

Katarina www.engronsida.blogspot.com sa...

Ibland förändras man och börjar tycka om något som tidigare inte gillats. Och tvärtom. Å andra sidan finns det sådant som jag alltid (o)gillat och som inte ändrats. Får väl tillägga ett "än" för säkerhets skull =oP
Allt gott!
/Katarina

Tant Otteskrufv sa...

Kanske blir din söndriga sumak vacker med en klättrande ros? Men se opp för ros-sjukan, den drabbar snabbt och kan bli en dyr historia som tar för sig av kvarlämnat utrymme:)

Villrose sa...

Det er rart hvor glad vi blir i våre trær.. Er jo en slags personligheter. Ta godt vare på rosen din :-)

Kristinas oas sa...

Trist med nedblåsta träd, men en fin klematis (eller annan klätterväxt) hade väl blivit snyggt i trädet?
Kram Kristina

Anonym sa...

Trist när något blir förstört i trädgården, naturens nycker.
Försöker med rosor i bland, men de funkar inte så bra här... rosen ser väldigt vacker ut.
Ha en bra helg!
Birgitta

Berit sa...

Det är trist då naturens nycker blåser sänder något i trädgården och helst då det är stora träd.
Ha en underbar helg!!