lördag 12 maj 2012

Flytt och ändring på gång...



I dag ska jag trotsa vädret eller åtmindstånde försöka för jag har massor som behöver göras i trädgården. Det är lovat regn, blåst och allmänt tråkigt väder. Jag har en massa funkia som behöver delas och vissa som ska flyttas. Ja jag vet att det borde vara gjort men planerna har ändrats.....min filosofi är att klara dom inte av att flyttas så får det bli som det blir. Men funkian brukar vara rätt så tacksam. Jag har redan flyttat några som har fått ny plats i singlen och det blev rätt så fint.
Min stora bambu som jag satte förra sommaren måste flyttas och det blir väl lättare sagt än gjort både att få upp den och få ner den på annat ställe.






Strandirisen kan stå kvar tack och lov för det hade verkligen varit synd om man hade behövt gräva upp dom nu när knopparna hålle rpå och komma upp. I dag ska jag även försöka skissa upp hur jag hae tänkt adet ska bl på gavlen med dammen och trädäcket. Bilder kommer inom kort....


Ha en härlig lördag, ikväll bär det av till vännerna R med familjen P
Kram Anna




5 kommentarer :

Bettina Bäck sa...

Vad fint det är att plantera i grus! Inspirerande.

Rita sa...

Så mye fint du får til med stein. Jeg lar meg inspirere.

Ninnis sa...

Hej vännen...!

Visst är det kul med flyttar och planeringar och på nytt få se hur allt artar sig...=)

Ha en skön helg...<3

Kram Ninni

Suz sa...

Funkiorna klarar det säkert! Vad långt era kommit. Vi har lite olika sorter, men då står åt norr så de är lite långsammare.
Hoppas du inte blåste bort idag!
Kram Suz

Almbacken sa...

Spännande!

Korgstolen är jättefin som den är tycker jag också. Snyggt med det bruna till de svarta krukorna.

Pergolan blev jättefin!

Tillnhösten ska jag minsann också sätta tulpaner. Så himla fina dom är.


Kram, kram
Maria