måndag 21 maj 2012

Olika fynd....



Ja det där med fynd kan vi nog alla se olika på. Här har jag ett fynd från Alvins och min promenad i går. En rönn från vägkanten fick följa med hem och den består av två stammar tätt intill varandra och jag  funderar på att testa och sno dom runt varandra och se hur det blir.... Har inte bestämt var den ska stå än men det löser sig nog. ( Ser ni den står i baljan?)



Mitt andra fynd från helgen är att det fick följa med två söta plantor blomma för dagen hem från Skeglinge handelsträdgård. Dom har fått ta plats i växthuset i stället för den gamla tråkiga murgrönan som hade gjort sitt. Ynka 25 kr plantan....


Inte den bästa bilden men ville bara visa de stora exemplaren av jätteverbena som jag fyndade i helgen även dom från Skeglinge handelsträdgård. Fyra plantor hittar ni i denna stora krukan ttill priset av 100 kr/ 25 kr plantan. Min mamma köpte på en närliggande plantskola... för 39 kr plantan och då var det pytte små mini plantor. Jag kan varmt rekommendera denna enkla handelsträdgård.

Ha en härlig start på veckan. I dag bär det av och hämta nya bilen en XC70, alltid lika roligt och som vanligt lika dyrt, vi beställde den i februari......tala om leverans tid, tur det inte är så när man beställer plantor......


Kram kram Anna




Inga kommentarer :