onsdag 13 juni 2012

Ljuv musik....



Jag har länge letat efter ett vindspel som både skulle vara min min smak och låta lite lagom, nu har jag äntligen funnit det i Lilla trädgårdsbutiken i Lund på halva priset. Härligt när man kan få göra lite småfynd.


En liten titt in i mitt växthus. Nu har jag äntligen fått tummen loss och satt lite myrten skott och så här en vecka senare så ser dom i alla fall ut att må bra fortfarande, men det är nog inte lönt att ropa hej än. detta är inte första gång som jag sätter myrten skott, men vi får väl se hur det går denna gången.


Mitt växthus skaffade jag främst för att kunna odla tomater i men även för att till viss del driva upp lite plantor i men det har ju inte blivit så mycket av det än men det kommer nog. Jag har en del planer med mitt växthus och dess tilltänkta tillbyggnad men tyvärr blir det nog inte denna sommaren för jag har lovat mig själv att baksidan först ska bli klar.


Ha en härlig dag
Kram Anna





8 kommentarer :

Maria sa...

Vinspel är så mysigt. Bara dom inte låer för mycket. Vi har också en lagom storlek och ljud i trädgården. Mysigt när det spelar lite i vinden.
Ha de väl från Maria ♥

Erika sa...

Jag har också letat efter ett vindspel som spelar "lagom" mycket & högt. Detta som du hittat var ju jättefint!

Ha en fin dag!

/Erika

Fröken Generös sa...

Fynd älskar vi!!! Kram Helena

Fru Grep sa...

Mysigt med växthus! Jag skulle såå gärna vilja ha ett.

Marie1 sa...

Oj vilka fina tomater, och Myrten! Lyckas du få dem att rota sig så gör jag gärna byteshandel.
Vindspel däremot, tål jag inte. Jag vill höra suset och fåglar o surr, inte plingplong! Jag har tur som inte bor nära dessa spel. Men jag vet att de är rogivande för en del. Men i naturen vill jag ha rena ljud. Kram

HWIT BLOGG sa...

Vilken härlig blogg och vilka fina bilder! Kul att ha hittat dig!
Önskar dig en fortatt fin vecka...
Hälsningar,
Titti

Annika Christensen sa...

Mm det är alltid så fint hos dig Anna.
SEs snart igen,
Allt gott till dig
Annika

Cilla sa...

Så kul att du lyckats med skotten. Jag har försökt flera gånger med lavendel men det är svårt att få dem att ta sig. Får väl ge mig på det igen. Pelargoner lyckas jag iallafall med!

Cilla♥