måndag 11 juni 2012

Student vecka.....



I dag har det fixats och donats i trädgården inför sonens student på fredag, inte för att gästerna kommer att syna trädgården men jag vill gärna att det ska se fint ut. Tyvärr blev jag inte helt klar men hoppas kunna få någon stund över i veckan. Mitt i stöket så fick jag för mig att jag behövde lite mer jobb så det blev en liten snabb tur till Flyinge plantskola och med hem fick det följa en "acer palmatum" som fick ta plats i min stora järnurna och en "acer palmatum Shaina" som fick sin plats i en gammal bildäcks kruka.
Innan vintern ska dom ha fått mer permanenta platser i någon rabatt men tills dess så får dom stå i sina krukor.



Några stora ex av stäppsalvian caradonna fick också följa med hem och har fått ta över platsen i en rabatt eftersom att flera av mina höstannemoner inte klarat vintern och det är ett stort tomrum som behöver fyllas ut. Har dina höstannemoner klarat sig? Jag har hört av flera att deras inte heller har klarat vintern.


Första gubben i landet är plockad och avnjuten...mums, det kan inte bli bättre.


Det här är stora sonen V som tar studenten på fredag och som sen ska flytta till Nya Zeeland i augusti för att studera. Första bildern är från hans bal och andra bilden från kompisens bal som han var dejt till.  


Jag vill passa på och hälsa nya följare välkomna, så roligt att ni har hittat hit

Ha en skön start på veckan
Här är det STUDENT så närvaron på bloggen kommer inte vara den bästa
Kram Anna


12 kommentarer :

smile sa...

Hälften av mina höstanemoner har strukit med denna vintern. Trist.

Håller tummarna för fint studentväder. Ha det gott!

smile sa...

Hälften av mina höstanemoner har strukit med denna vintern. Trist.

Håller tummarna för fint studentväder. Ha det gott!

Lena/isklockan sa...

Det verkar som även mina höstanemoner inte överlevt. Så tråkigt...undrar om det finns några knep för att få den att övevintra??

Ha en fin vecka..mysigt med studenttid!!

Kram

Kerstin sa...

Hmm, blir lite fundersam när jag läser om dina höstanemoner. Jag hade ett helt gäng i en rabatt förra året och jag tycker att bara några få har kommit upp. Jag trodde att de andra var lite sena, men då kanske inte de kommer mer. Hoppas de andra vill sprida sig då.
Vad härligt med jordgubbar. Jag har fortfarande bara gula...
Hoppas ni får ett trevligt studentfirande på fredag.
/Kerstin

Trädgården på Höjden... sa...

Gillar dina nyinköp. Lycka till med alla studentförberedelser.

Kram Åsa

Petra sa...

Det är inte klokt vad fin trädgård du har! Och fantastiska bilder tar du också. Det är alltid lika inspirerande att läsa dina blogginlägg!

Lycka till med studenten!

Varmvit sa...

Jag har MASSOR av höstanemoner, förutom dem jag köpte för att jag inte visste att det redan fanns i trädgården. Du får gärna komma hit och hämta när du vill! Åsa från trädgårdskursen.

Anna-Maria sa...

Har bara ngn enstaka höstanemon och de har klarat sig. Jättefina bilder från din trädgård!

Snäckskalsdalen. sa...

Snyggt allting idag igen, sonen (ursnygg), lönn, fågelbad, allt!
Kram

MyGarden sa...

Mina höstanemoner har också dött denna vinter.
Vilken snygg urna du har satt lönnen i, det blev sååå läckert!
Ha det så kul på studentskivan. Jag håller tummarna för att det blir fint väder.
Kram

Marina sa...

Mycket att göra då förstår jag. VI har ett år kvar sen är det vår tur att ha student här.
Fin son du har!

Lycka till med allt!

Kram

Cilla sa...

Vad kul att hinna titta in till dig. Här är det benet i högläge efter en olycka. Så nu hinner jag följa med på bloggen igen. Hoppas ni får fint väder i veckan. Vilka fina nya växter du skaffat. Får ta och hälsa på dig i år. Det är ju på tiden....

Cilla♥