söndag 15 juli 2012

Mys stunder.....



När maken och stora sonen V var på fiskesemester i veckan, passade lilla sonen E och jag på och ha en tu man hand i stan (Lund) vi gick i butiker och strossade runt med lite shopping och det är ju aldrig fel. Det blev pizza på Italia och det är heller aldrig fel, tunna med massor av mozzarella. Här satt vi på denna fin innergården, vildvin längs väggarna och lummig och härligt, på andra sidan står detta underbara.......



....grinko träd och jag har aldrig sett ett så stort någon gång. Mitt grinko träd här hemma är ungefär 1.5 meter högt och inget att skryta med.


Dagens lunch idag blev bruschetta som jag bara älskar, dock blev det min egen variant med rödlök i blandningen som annars består av tomat och basilika. Först gratinerar jag några brödskivor med vitlökssmör och på med den hackade blandningen. Mummms super gott.......


Ha en härlig söndag kväll, nu har jag bara 5 dagar kvar och jobba
Kram Anna







9 kommentarer :

Lotta sa...

Ojojoj vad din bruschetta ser smarrig ut, jag längtar så tills tomaterna ska mogna i växthuset så vi kan sätta igång med frossandet!!! Ha en skön söndagkväll.
Lotta

Anonym sa...

Det låter som härliga dagar! Det är så vackert med gingko-träd. En svart-vit tygmobil hos dig skulle ju bli superfint - bara att sätta igång att klippa remsor! ;) Kram Hanna

Anonym sa...

Härligt, ser nästan ut som man vore i Italien... bara känslan är härlig.

Kram Birgitta

Marina sa...

I morgon ska jag och sonen ta en tur till stan (Kristianstad). Han, Oscar, har blivit en bra bit längre på senaste tiden och fötterna de växer också. Över axlarna blir han bredare och ja, du vet nog hur det går. Ny kläder måste köpas!
Härliga bilder du hann ta på er tur.

Kram

Anna Vattenkanna sa...

Mysigt att vara på tu man hand med ett av sina barn.

Du, kolla din hotmail!!!

Kram

Suz sa...

Fem dagar för mig också! Ska bli skönt med semester.

Och det där med oroliga mammor ... förstår att det känns konstigt att släppa iväg din son ända till Nya Zeeland! Men samtidigt vill man ju att de ska ta alla de där chanserna och få uppleva hur mycket som helst. Det är väl bara att acceptera att den dan man blev mamma kom en annan sorts oro in i ens liv - en oro som kommer finnas där genom hela resten av ens liv. Man vill ju dem bara väl och just nu förstår min dotter inte alls min oro, men hon lär göra det en vacker dag.

Ha det fint!
Kram Suz

Katarinas trädgård sa...

Det ser ju riktigt mysigt ut, kanske man skulle gå dit någon dag!
Ha det bra, ses vi kanske i Malmö i nästa vecka?
Kram
Katarina

Helena sa...

Myspys dag alltså!
Hm solhatts samling säger du?!Då får man snart se en bild dårrå ;-))
Jag har bara 2 st.än så länge...
KRAM från mig!

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken mysig dag och vilken underbar miljö och ginkoträdet var vackert. Mitt är ungefär 22,7 cm högt......
Agneta kram