måndag 2 juli 2012

Trädgårdshelg i sol och lite sveda.....



Vilken underbar sommar helg vi har haft, vågar man tro att det äntligen är den härliga svenska sommaren som har kommit för att stanna? Ja man hoppas verkligen, trots att jag ska gå till jobb några veckor till så är det mycket roligare om vädret är fint, tror jag får göra många arbetsplats besök i veckan och redan nu är det tre inbokade.
Mamma och jag hunnit med ett besök till Flyinge plantskola och det fick följa med hem lite blandat, och så behöve jag några fler bok plantor som har fått komma i marken direkt, snart ska ni få se vad jag har planerat och planterat..... :)



Jag har fått gräva upp två buxbomsklot som jag misstänkte den elaka svampsjukdom på men dom andra jag har kvar ser än så länge fina ut, peppar peppar.........än vågar man inte ropa hej men jag hoppas det dröjer i alla fall. Jag har i alla fall börjat sätta liguster och ska börja försöka få dom till små klot precis som jag även har gjort med brudspirean. Lovar bilder i morogn få dessa.


I detta varma väder blir man törstig och Alvins favorit ställe att dricka är direkt ur slangen...

Ha en härlig start på veckan, här är det jobb som gäller ett par veckor till... :)



Kram Anna





4 kommentarer :

Marina sa...

Oj, sådär skulle aldrig Ronja göra. Hon är livrädd för vattenslangar. Jag tror att någon har sprutat vatten på henne när hon varit någonstans hon inte fick vara kanske. Hon dricker helst ur mina vattenblänk.

Kramar!

Katarinas trädgård sa...

Hej Anna! Det låter spännande med nyplanteringar!
Synd att du inte kunde komma i förra veckan men du kan väl titta in någon em/kväll efter jobbet? Jag är hemma mycket denna veckan (honungsrosorna blommar ju...).
Kram
Katarina

Ninnis sa...

Så det är hos dig solen varit...=)
Vilken härlig bild på Alvin..!!

Ha en bra vecka...<3

Kram Ninni

Snäckskalsdalen. sa...

Oj, Alvin var mig en tuffing. Leia sätter sig långt uppe på berget om hon ser en slang. Vilket hon ser hela tiden för dom ligger överallt den här tiden på året. Fast det hade dom inte behövt göra för det regnar mest hela tiden......Men Leia tycker inte om slangar och duschmunstycken!
Agneta kram