onsdag 20 mars 2013

Min svarta bänk....




Vår bänk som vi har på framsidan har maken hjälpt mig att bygga. Jag är verkligen super nöjd och jag funderar på om vi ska bygga en till som ska placeras under den svarta pergolan på gavlen av vårt hus. Det hade varit skönt med en härlig sittplats under ett tak av vild- och engelmansvin. I år hoppas jag att vildvinet ska växa så det knakar ordentligt.



Till bänken använde vi fyra leca block där vi limmade ihop dom två och två på höjden, och sen putsade vi dom. Vi köpte en tjock planka som delades i lagom storlek och målades svarta. Sen har maken skruvat fast dom i lecablocken, bänken är lika fin fortfarande som när den byggdes för tre eller kanske fyra år sedan. Enkelt, billigt och lätt...

Ha en härlig dag
Kram Anna





5 kommentarer :

AnnaHelena sa...

Den är jättefin!
Och så bra att du skrev en beskrivning! Det verkade ju inte alltför svårt. Älskar såna idéer! Snyggt, enkelt och förhållandevis billigt! Tack!

Kram // AH

Flower of Fame sa...

Vilken fin bänk. Fiffigt med lecablock. Ser verkligen ut som betong. Häftigt!! Alltid snyggt med svart. Det gillar jag också
Kram Pernilla

Rosenvit sa...

Hej!
Er bänk är så fin. Är det OK om jag spar ner en kopia av nedersta bilden i min idébank?

Kram
Anna

Godastunder-tokigaidéer sa...

Det är helt ok att du spara bilderna och vill d u använda dom på blogg eller annat får du gärna berätta att dom kommer från min blogg.

Kram Anna

Rosenvit sa...

Tack snälla du!

Må så väl
Anna