tisdag 5 mars 2013

Vårruset i Anna....



Mitt stora och oftast härliga elefantgräs är inte så himla mysigt på vintern. Det skräpar ner något ofantligt mycket och varje höst lovar jag mig själv att klippa något lite på det så man blir av med den värsta blasten. Men tyvärr blir det aldrig av och så här på vårkanten finns det i hela trädgården. Men jag ska inte klaga, jag älskar mitt gigantiska elefantgräs för det bjuder på en härlig höjd i min trädgård och det behövs.





I helgen fick jag rensat upp rejält och nu känns det redan bättre. Jag hoppas kunna klippa färdigt alla mina minskanus gräs till helgen så jag slipper detta skräp i rabatterna.




Min stora skogsklematist fick sig en ordentlig klippning precis som vanligt och nu står den där helt naken.




Korvgrillning på nya eldkorgen, en söndag i solen när man är ledig är inte mycket som slår. Fatet hör egentligen inte till men tills vi får vårt riktiga fat som är beställt så funkar det utmärkt.


Ha en härlig dag alla bloggisar
Kram Anna








5 kommentarer :

Berit sa...

Så härligt att inte ha snö och få grilla korv, till de tiderna längtar jag jättemycket.Här uppe i norr är det snö och snö vart man än ser ..än
Ha en underbar dag!!

Stein sa...

Elefantgress er virkelig vakkert og ditt eksemplar er jo fantastisk om sommeren!
Jeg bor egentlig i "feil" sone for dette, men har likevel forsøkt å plante elefantgress før vinteren. Jeg dekket det veldig godt til og håper det har klart å overleve vinteren....
Herlig å se bar mark og grilling alt! Håper vi får en veldig tidlig vår.
Ha en fortsatt fin dag.
Stein

Helens trädgård sa...

Härliga bilder på barmark, rabatter och korvgrillning.
Här ligger snödjupet på ca. 80-100cm.
Men tiden går fort och snart ser jag också rabatterna :=)

Ha det bäst!

Fröken Foto sa...

Åh, så underbart med vår!!! Vacker trädgård du har :)

kram kram Malin

Marina sa...

Åh, grillad korv på tidig vår är ju underbart.

Elefantgräset har vi också i hela trädgården oftast emn de senaste året har jag klippt ner det till hälften på hösten. Lite bättre i alla fall.

Kram