fredag 22 mars 2013

Vårruset som kom av sig....

 
 
Mina snöklockor är på gång trots den stränga kylan och som ni ser har inte mina krokus kommit så långt, dom har bara precis börjat titta upp ur marken. Just dessa satte jag förra våren då jag fyndat dom i kruka till rea pris, dom är vit/lila randiga, super fina enligt min mening.
 
 
 
 
Så här fina är dom, detta är bilder från förra våren.
 
Idag blir det hund här i huset då vi under en vecka ska passa kusinernas svarta labrador Tintin, det blir bra träning när vi om sex veckor ska hämta hem vår lilla tjej.
 
 
Ha en underbar fredag alla
Kram Anna
 
 
 
 
 


6 kommentarer :

Laila sa...

Men käre värld, tittar krokusarna redan upp hos dig! I söndags när vi var på torpet täcktes alla krokus områden av två decimeter isig snö fortfarande! I och för sig är det bra att inte våren och därmed vårbruket stormat in hos oss än eftersom vi är i Italien just nu:)
Ser på svtplaysändningar att det ska bli varmare hos er nu så jag hoppas att du snart kan glädjas åt blommande krokus!
Ha det gott!/Laila

Stein sa...

Det er synd med kylan vi opplever denne våren, men på den positive siden har du jo til gode å se den vakre blomstringen på krokusene :-)
Ønsker både dere og vi får skikkelig vårvær snart!
Glad påsk.
Stein

Marina sa...

Visst var det något som kom av sig. Hoppas den, våren, kommer på sig snart igen.
I verandan står mina vårblommor och väntar på att få komma till Lugnet och ut igen.

Kram

A House With A View sa...

Wow, är krokusarna på gång hos dig!!! Här är allt annat än våren på G! Och denna helg väntas mer kyla! Men snaaaart kommer våren :))

Önskar dig en finfin helg!

Kraaaaam aka

Växthusmadam sa...

Ja, nu vill man ju bara ha värme och krokusar och penséer och VÅR!!!
Så mysigt att vänta på lilla vovvens hemkomst! Vi hämtade vår för två år sedan den här tiden - underbart när man har hela våren och sommaren framför sig med valp!
Ha en skön helg!
Växthusmadam

Home2tiny sa...

Längtar till sol o värme så jag får fortsätta med min köksträdgård som jag började anlägga förra året. Ha en fortsatt härlig helg. Kramisar Tina