måndag 27 maj 2013

Dags att välja....


Alla bilder lånade på nätet utom bilderna på Zelda såklart.
 
...sten till mina gångar. I min tanke ska det bli minst tre gångar in till min gräsmatta genom olika rabatter och då behövs det någon form av trampsten eller mindre stenar att lägga i någon form av mönster. Två av gångarna är rätt så korta och då har jag tänkt trampsten av något slag och den tredje gången kommer bli längre och där har jag inte helt kommit överens med mig själv men kanske är det snyggast att ha samma på alla tre?
 
 
 
Dessa gillar jag, lite större trampstenar och ojämna i ytan som en chiffer, eller det är kanske chiffer?
 
 
Hasselfors enkla stenar, fina men känner inte att dom passar just här. 

 
Steppingstone, känns som något stela.... har ni några förslag på snygga stenar, tveka int eatt höra av er.

 

 
När jag för ett tag sedan flyttade pionen som stod här var Zelda inte sen att låna utrymmet ett tag. Mysigt att både gräva och vila i tyckte hon. Det är helt otroligt vad hon växer och det känns som hon snart har dubblat sin storlek sen vi fick hem henne för tre veckor sedan.
 
 
Ha en härlig start på veckan
Kram Anna
 
 
 
 
 
 


6 kommentarer :

Louise sa...

Hmm, svårt! Har inga bra idéer men jag tror att jag hade gått för samma stil på alla gångarna. Vet inte om tramstenar i grus gör att det ofta kommer grus på tramstenarna. Typisk sak jag kanske skulle reta mig på...:-)Ser fram emot det färdiga resultatet!

kram louise

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Anna !

Vet att det blir fint hur Du än gör,
det var inga billiga trampstenar de där runda.
Täkte göra fint utanför min balkong, men det gormade min granne med uteplats att det gillade hon inte.

Blir mer och mer hatisk mot henne. Trodde faktiskt att han skulle sluta med det efter jag var i förra året med en Saint Paula som försoningsgåva. Att hon aldrig mer skulle ge sig på mig. Hade ju fått lov av Graf.lunds att bara det blev fint, hur man nu gör det fult.Tänkte köpa fin trädgårdsmöbel på Jysk Orlando, bänk,två karmstolar +bord 1.350 kr
billigt.lägga min trall jag har på balkongen ute och konstgräs åt Prinsen på betonggolvet. Nähä se det passade inte Fru Söderberg alls. Vilken Surkärring.Satte upp Sommarfröjd gardiner från Hemtex så jag får vara glad varenda dag.

Saknar trädgård sommartid.Ska se om jag finner något annat,som folk vill stjäla för mig.Kan ju inte ha något dyrt, bor ju i ett modernt getto i Geneta Södertälje.

Ha en underbar Måndag.

Kram Mi

Klappa Zelda.


Martes atelie` sa...

Så utrolig fin hage du har. En fryd å komme hit på besøk. Kommer gjerne innom en tur igjen ;)
Ha en fin kveld.
Marte

Marina sa...

Ja, som hon växer! Mysigt att hitta en lagom håla att ligga i.

Snygga gångar!Svårt att välja tycker jag.

Kram

A House With A View sa...

Vilka fin inspiration!!! Så vackert med gångar av sten!! Jag har tänkt göra egen design av betong, om jag nu lyckas vill säga, har aldrig provat tidigare... Ska bli kul att följa ditt projekt, gissar att det blir suuuperfint!!

Kraaaaaam aka

Anonym sa...

Så fin hon är! :) Och så hon växer... Drömmer så om en liten hundkompis. Skulle vara mysigt. :)
Kul med gångar. Jag har valt slaggsten som trampstenar i mina grusgångar. Finns massor av bilder på bloggen om du är nyfiken.
Kramar!