måndag 6 maj 2013

Utekök på gång till uteplatsen......


 
I går lossade vi formen från vår bänkskiva som vi gjutit och vi kunde konstatera att den blev super fin till nya uteköket. Jag tackar för att jag har en händig och noggran make som fixar allt. Bänkskivan blev så snygg, blank och med bara några enstaka luft bubblor. Nu ska avlopp och vatten monteras på sen ska jag måla stommen svart innan de smala liggande ribborna ska sättas på och även de ska målas svarta såklart.

 Utemöbler Trademax.se

Nu börjar den snart likna något vår uteplats. De nya utemöblerna är på plats och snart är även uteköket på klart. Växter har börjat planteras i rabatten och jag har lite planer på hur jag vill att det ska se ut. Någon form av vatten ska komma på plats i rabatten, kanske blir det ett stort svart fat eller något i betong som maken får gjuta, det hade varit snyggt framför spegeln med någon form av vatten. Ni får ursäkta den gamla webern som står mitt i bild, den sjunger på sista versen.



Några av mina myrten har fått flytta in på baksidan i lite skyddat läge från den värsta solen.
 
 
En tupplur i rabatten....


 
....och en på filten. Det är som att ha en liten bebis att ha valp, äta, bajsa, kissa, sova och så lite bus i mellan såklart. Jag kör några rundor i rabatterna så matte jagar mig säger Zelda.
 
 
Ha en härlig start på veckan
Kram Anna 
 
 
 
 
 
 
 

14 kommentarer :

Hemma på Sjuan sa...

Vad skönt att ha ett utekök oxå! Blir spännande att se det färdigt!
Så fint i er trädgård och så söt hon är lilla Zelda, kram Suss

Chapmans dagbok sa...

Hej! Ert utekök blir jättefint och så praktiskt att kunna stå där ute och fixa med mat. Såg att ni varit och hämtat lilla Zelda. Hon är ju bara för söt. Nästa helg ska vi hämta hem våran lille valp. Jag längtar :-) Ha en bra dag! Ing-Mari

Stein sa...

Så tøft det ble! Jeg får følelse av sommer og uteliv bare av å se på bildene! :-D

Susihus sa...

Så fint det blir. Härligt med sol och lite värme så vi får trädgårdsfixa. Vilken sötnos Zelda, Stort Lycka till och ska bli roligt att följa era äventyr.
Kram

Anna Vattenkanna sa...

Så snyggt det kommer att bli ert utekök! Jag funderar också på någon variant - som det är nu är planteringsbänken också utekök vid behov.

Sötaste lilla Zelda, så härligt att hon har kommit hem till er. Det blir en rolig och busig sommar hos er hoppas jag :-)

Kram

Berit sa...

Så snyggt det kommer att bli ert nya utekök!!Men snyggast är Zelda så himla söt!!
Ha en underbar dag!!

Snäckskalsdalen. sa...

Där är hon, lilla Zelda! Jag har tittat bakåt också för jag hann inte riktigt med i helgen, smutt vilken fin liten flicka. Hon är så söt så man kan ju inte få nog av att titta på bilderna. Och när hon sover i bilen, hur söt är hon då inte! Helt underbar och pigg och glad. Är dom inte för söta som tar sig till oss människor så där på en gång......Ååååå vad hon är efterlängtad! Nu leker livet verkligen, eller hur!

Och så mycket fint ni gjort, uteköksbänken är fantastiskt fin!

Lycka till med Zelda, krama henne från oss här!

Anonym sa...

Hihi ja det blir kanske kompostgaller runt de viktigaste perennerna misstänker jag.:
När buset kommer är det svårt att hejda de levnadsglada labbevalparna, men man kan ju inte bli arg heller, de är ju så underbara. Pia har inte riktigt fattat ännu att hon inte får gå i rabatterna, hon gick ju där när det var djup snö och fattar inte varför hon inte får gå på samma ställen nu också.
Och så får hon sina busryck, springer som en tok och ser så kul ut att jag bara kan skratta.

//Boije

M/S Design sa...

En sån liten going!!! mycket jobb men kul!
Snygg skiva i betong, kommer bli ett fint kök.
Mariana

Le petit jardin sa...

Vad härligt med ettutekök, snyggt dessutom med en bänkskiva som ni gjutit själva :)
Hoppas att jag får ett lika bra utekök iår

Kram kajsa

Petra sa...

Vad fint det blir! Och vad gullig lilla Zelda är. Vad härligt för er att ha henne på plats nu!

Marina sa...

Jaha, så det blev direkt en trädgårdshund av henne. Härligt!

Snyggt är det med gjuten skiva sådär men oj så tung. Vi hade sådan till grillvagnen tidigare. Bra med män som kan!

Är du ledig nu med Zelda eller?

Kram

Betong ute och inne sa...

Åhhhh så söt hon är...!
Skivan blev ju jättebra, blir säkert snyggt, precis som du brukar få det :-)
Kram

Jane, Lyckliga Hem sa...

Vilken underbar uteplats med kök, glädje att stå där ute och skapa rätter :)
Vilket charmtroll denna lilla Zelda är.

Ha det gott!
Kram Jane